onsdag 20 december 2017

Snubblade på startlinjen..

Kom hem i söndags em efter en fantastisk helg i Visby. 2 nätter på hotell, julbord, Johan Glans, 2 x utekväll & skönt häng = total återladdning av batteriet. 

Sååå taggad inför JUL-veckan på jobbet som är hektisk & så rolig.

Astrid va lite små-risig i måndags morse men pigg o helt klart skol-duglig. Tänkte att det gick över snabbt då hon va lite hängig Lördag & Söndag. Men nej... 

Annat blev det natten till Tisdag o på morgonen.  
Näsblod, ont i örat o halsen och hög feber med medföljande illamående. 

Så igår va VABBET ett faktum. 

Blev så arg & frustrerad! Whyyy NOW!?

Men efter någon timme släppte vab-ångesten när jag tittade på min lilla Astrid som låg som en liten fågelunge i soffan. Så jag har ägnade Tisdagen åt att servera piggelin, vatten, ipren men också städat köket, vikt tvätt, tvättat,  städat ugnen mm mm. Inget ont som inte har något gott med sig.

Våran i vanliga fall väldigt pigga & pratiga Astrid låg tyst & heeelt stilla i soffan typ hela dagen. Så jag bokade en tid på VC. Fanns inge tid igår så det fick bli idag Onsdag.
Typ konstant kokhet & kvidande med ena handen mot örat eller magen. Nu verkar trumhinnan spruckit men hon har fortf sååå ont till o från och hör dessutom dåligt.. :-/  Kanske dags att åter kontakta öron,näsa,hals i början av nästa år igen för en dubbelkoll av hennes trumhinna efter detta..  

Idag va min lediga Onsdag och Astrid va fortf dålig.
Vi va vakna 2h inatt då hon hade sååå hög feber, kräktes, klagade över ont i magen o jätte ont i öronen. Vi gick ner i soffan jag försökte kyla ner henne med våt handduk & gav Ipren.
 Så kickade tabletten äntligen in o hon somnade. Så vid 4 somnade jag också tillslut.. Hon va fortf slak när vi vaknade. Hela morgonen frågade hon när vi ska till doktorn och lämnade knappt soffan.
Men på toppen av morgon-tabletten så ville hon iaf bada.
Och vid 14 fick vi äntligen träffa läkare & gick därifrån med Antibiotika. Knas både i hals & öron. Blir ingen julavslutning för henne imorgon.
Idag har hon varit så blek, svag & tyst, hon viskar lixom när hon prata. Så kraftlös. Orkade inte ens stå upp på Apoteket så hon la sig över disken & somnade sen i bilen från hemse (10min resa). Vaknade dock när vi kom till Malma för att bunkra allt hon ville ha & magvänliga grejer som proviva & A-fil. Hon är svår att få i sig mat & vätska när hon är såhär dålig.

SÅ nu hoppas vi att "kuckiluck" medicinen kickar in snart så hon kan njuta av JULEN.

Imorgon kan Anders vabba och jag ska ÄNTLIGEN få JOBBA!!
Och på Fredag morgon när vi vaknar är mormor & Vinga här.
Och på Fredag kväll börjar julhelgen.

Tro det eller ej men det enda jag önskar mig i jul är att Astrid är som vanligt igen.

1 kommentar:

  1. Hej tittare, jag är Nelson, min mamma presenterade mig för Great Baba Ogbogo High Temple, när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid, dessa tog så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. sa hon, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända. Och nu är vi också nöjda med vackra barn, redan från den dag den stora BaBa Ogbogo arbetade för mig och löste mina problem, jag gjorde ett starkt löfte att så länge jag lever, kommer jag alltid att vittna om godheten i hans stora verk, och till de där ute som står inför förhållanden och äktenskapssvårigheter bör snabbt kontakta honom och bli en lycklig testifier som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

    Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

    Han botade mig från en impotent man till en riktig man.

    SvaraRadera