tisdag 12 september 2017

Senaste veckornas upptåg för 40-åringarna!

Vilka härliga veckor det varit sen sist jag skrev!
 Tillbaka i vardagen men varvat med 2st roliga & härliga helger med massa upptåg o firande av 40-åringar.

För 2 veckor sen va det dags att fira 4st 40-åringar i "whiskey-klubben".. 

Vi fick låna en fantastisk party-buss för att ta oss till Fårö med 4st hippies (utklädda 40-åringar).
Vi besökte Slite o "Slite-marknad" där dom fick utföra lite uppdrag, lunch i Bunge o sen vidare till 2 stugor på Sudersand. Vi hade ett fantastiskt dygn med god mat, massa skratt, bastu & havsbad och diverse uppdrag o tävlingar för jubilarerna. Skönt häng med goda vänner! 

Helgen efter blev det en riktigt slapp hemma-lördag m familjen (tog av pyjamasen vid 18 när vi insåg att vi behövde köpa mat) & jobb på söndagen. Skönt att ladda om! 

Sen i början av förra veckan drog dom sista förberedelserna inför firandet av dom 4 snygga 40-åriga brudarna i Juntan... Endel va planerat sen långt innan, redan i April aviserade vi dagen för den 1:a 40-åringen.

Temat va "Naked & Afraid"....  Ni förstår om ni sett programmet på Discovery..

I början av veckan skickades det ut packlistor o instruktioner till Jubilarerna.
Dom va hyfsat anonyma... 

Så i Lördags va det äntligen dags.

Vi lämnade en kasse m "nakenhet" o instruktioner + uppdrag till dom 4:a på busstationen i Stånga...
Alltså hur snygga va dom inte när dom drog runt "Nakna" i byn på lite uppdrag allt medans vi smög på dom o gav dom godkännande & även straff-uppdrag på messenger.

Sen stoppade vi in dom i en bil (med ögonbindel såklart).. Och körde ut dom mitt i skogen vid Lojsta. 

Medans dom gick genom skog & träsk åt vårt håll med diverse uppdrag på vägen så wokade Anna & Åsa en fantastiskt vegetarisk-wok åt oss alla över öppen eld.. 
Vi åt den GODA lunchen o sen blev det redovisning av genomförda uppdrag och lite fler uppgifter. 

Som tex att göra eld!
Det gick faktiskt väldigt bra trots att det regnat massor senaste veckan. 

Sen drog vi vidare mot Hemsebadet för ett "vattengympa-pass".. 

Efter badet så åkte vi till Stånga igen. Jag lämnade bilen (va en av chaufförerna under dagen), bytte kläder o  gick bort till dom andra i huset vi "lånat". 
Det vankades lite förhäng innan vi gick till Gumbalde o åt gott samt hängde lite med 25-30 karlar (herr-golf gäng från fastlandet) som bjöd på bubbel.  
Vid midnatt va vi återigen samlade i det lånade huset för tårta, lite mer "lek" o häng. Det vankades bla musik-quiz.
Blev en mysig o sen kväll. Vid 3 gick jag o 3 vänner med Emma hem o sov så gott där. 

Dagen efter vankades det en riktig GO-frukost tillsammans i "låne-huset".. Strax innan 12 skildes vi åt. 

VILKEN FANTASTISK DAG DET BLEV!! 

Jubilarerna va sååå nöjda (trots nakendräkterna) & vi andra också! Härligt att nästan alla i juntan va samlade. 

Söndagen ägnades åt att hämta barnen och bli bjuden på lunch hos svärföräldrarna (GUD va gott det va med fläskstek, sås o potatis), sen soffhäng & film för mig medans barnen lekte uppe.

Jag är sååååå glad, omladdad o tillfreds efter en fantastisk helg med skönaste gänget.. 

1 kommentar:

  1. Hej tittare, jag är Nelson, min mamma presenterade mig för Great Baba Ogbogo High Temple, när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid, dessa tog så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. sa hon, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända. Och nu är vi också nöjda med vackra barn, redan från den dag den stora BaBa Ogbogo arbetade för mig och löste mina problem, jag gjorde ett starkt löfte att så länge jag lever, kommer jag alltid att vittna om godheten i hans stora verk, och till de där ute som står inför förhållanden och äktenskapssvårigheter bör snabbt kontakta honom och bli en lycklig testifier som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

    Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

    Han botade mig från en impotent man till en riktig man.

    SvaraRadera