måndag 21 augusti 2017

Tillbaka i vardagen!!

Jag hade 3 veckor sammanhängande semester i år... Kände att jag tagit så mycket ledigt under våren & sommaren att det fick räcka så. Och det känns bra nu efteråt trots att det "bara" vart 3 veckor. Jag har verkligen njutit och har mått så bra från första dagen.

Vi hade en fantastisk semester. Bra mix av lugn & ro men också lite fart o fläkt när vänner kom på besök, jag har både badat & solat flera gånger, vi har fiskat massor, plockat kantareller. åkt ut på öarna med barnen och ätit massor med skaldjur & makrill. Och det jag längtat efter mest av allt... Vakna av mig själv!! Vi tillät oss att sova tills vi vaknade VARJE DAG o somnade även om ibland.  Sovit så galet gott! Vaknat utsövd o go i kroppen varje morgon och ingen nackspärr som i fjol. Helt fantastiskt!! 

Vi kom hem i Torsdags natt efter en tur via Gekås & speedade som vi va packade vi in allt från bilen o packade upp mycket innan vi la oss vid 3.

Fredagen ägnades åt att storstäda barnens rum.. Och ja det tog typ heeela fredagen! Men oj va fint det blev.

På Lördagen vankades det kräftskiva m delar av "Whiskey-klubben".. Vi hade med frysta krabbor från Tegelstrand till buffén. Och trots att dom inte va nykokta o dessutom frysta så smakade det toppen. 

I söndags passade jag på att njuta av sista semesterdagen och latade mig ordentligt. Kollade film, slappade & slumrade på soffan. På kvällen åt vi taco-middag med vänner. Hur mysigt som helt. 

Så idag va det då dags att återgå till vardagen. Vi är en väääldigt morgontrött familj.. Trots att alla låg i säng vid 21 igår (jag somnade vid 22:30) så va det såååå segt att stiga upp i morse. Först vid 7:30 va vi uppe men samtidigt är vi väldigt effektiva på morgonen så vid 8 gick vi över vägen till skolan utan speciellt mycket stress.

Det va två peppade tjejer som längtade efter sina kompisar i morse. 
Astrid börjar 2:an & Agnes i 4:an.

Alltså HALLÅ!!! ?? Vad stora dom blivit! 
Mina fina, coola & underbara brudar! 

Alltid lika omtumlande varje år..

Och jag har jobbat min 1:a dag. Så roligt att vara tillbaka & dessutom tillbaka på Frukt&grönt efter att varit omplacerad i sommar pga den där jä*la tennis-armen jag dras med. Och armen känns dessutom helt okej. Men jag ser faktiskt fram emot akupunkturen i höst och jag gillar inte ens nålar.

Det har varit en fantastisk sommar och jag har förståndet, glädjen o energin i behåll. 
NU kommer en lika fantastisk sensommar & höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar