torsdag 13 juli 2017

Stångaspelen 2017

Skrivet under 2 dar.. Före & efter lixom!


Onsdag kväll.



Imorgon är det dags att för 2:a året spela pärk med mitt lag "Stånga III" på Stångaspelen aka "Gutarnas olympiad" här i Stånga.


För 1år sen va vi rekryter o flera i laget va nybörjare.. Ändå lyckades vi klättra från rekryt till 3:an!!



I Tisdags kväll va hälften av laget samlade hemma hos Åsa för pizza, bubblor, taktiksnack, pepp & bastu. Hur mysigt & lärorikt som helst.


Idag har jag varit ledig. Hade loppisen öppen 10-13:30 för att sen ta med barnen o cykla ut till Malmen o Stångaspelen. Jobbade 14-16 i Kaffeboden medans Agnes & Astrid sprang runt o letade pant, gick till affären & pantade och köpte godis o läsk för pengarna.

Vid 16:30 cyklade vi hem igen. Jag drog till en vän för att hjälpa till med lite eftersysslor efter förra helgens fantastiska 40-års fest.

Sen hem igen där maten va serverad. Älskar min fantastiska man! Åt lite snabbt, bytte om och vid 19 kom 3 av mina lagkamrater hit och vi tränade inhugg, pratade & bollade lite på gräset. Och mina 5-6 sista inhugg satt fint.. Nu ska jag bara klara det imorgon under press + nerver..
Och dom där "tennisarmarna" jag dragits med senaste månadens då?? Vänsterarmen är helt o hållet som före "tennisarmen" har inte känt av den på flera veckor. (är tack gode gud vänsterhänt o tar 95%  av alla bollar med den) Men högerarmen är fortf öm och lite stel till & från.. Och när jag vaknade i morse va den helt avdomnad. Fick lätt panik. Hade glömt sätta på handledsstödet innan jag somnade.
 Men ikväll på träningen testade jag för första gången på länge att ta 2-3 bollar m högern. Lite stel o är väldigt försiktig/rädd för att använda/belasta den! Men det gjorde inte ont... Visst lite stel men det gjorde inte ONT! Halleluja!! Ska ha handledsskyddet på imorgon men rädslan att använda högern har minskat. Känns så bra!

Peppad & pirrig som tusan!!

Vi MÅSTE hålla oss kvar i 3:an o gärna klättra till 2:an MEN vi får/vill INTE trilla ner till rekryt igen!

Ikväll har jag precis som i fjol målat naglarna i Stångas färger, svarta & röda!
Efter torsdagens sista match lägger vi till "Tyrkisk peber" till vidskeplighets listan.. Så nästa år är det Märtas flädersnaps, svart/röd målade naglar & "Tyrkisk Peber" som gäller 2018..


Nu kryper jag i säng & ställer klockan på 6.. 

Idag.. Torsdag:

Klockan ringde tiiidigt.. Sååå trött men peppad & så spänd på hur dagens spel skulle gå. Så jag kom hyfsat snabbt ur sängen ändå. Allt va framlagt o packat sen igår kväll.. Bryggde en kanna kaffe &  klädde på mig. Kl 07 cyklade jag mot Stangmalmen & Stångas Pärkläger. Där möttes vi i laget.. Åt frukost, peppade varandra, tog enligt tradition en av Märtas fantastiska flädersnaps, värmde upp & slog lite innan det va dags..
.. 
Jag va riktigt nervös men lyckades få i mig kaffe, frukt, en halv macka o en hel snaps iaf.. 

Dagens spelschema! 

Första matchen kl 08 mot "När XIV" förlorade vi tyvärr.. Men peppade oss med att vi förlorade 1:a i fjol också..

Andra matchen kl 11 mot "Alskog III" vann vi som tur va annars hade stora deppen nog infunnit sig hos mig.. Jag säger att jag inte är en tävlingsmänniska men jag ogillar att förlora. ;-) 

Sen laddade vi med lunch o pepp..

Tredje matchen kl 14:30 mot "Hörsne I" gick vi dock bet igen.. 

Så den 4:e o sista matchen kl 16 mot "Almedalen" va riktigt viktig att vinna..

Vi vann den 1:a pärken, förlorade den 2:a MEN vann tillslut den 3:e pärken och vann därför matchen så vi slutade 3:a i vår grupp!! Fyyy va spännande och skit läskigt det va mot slutet! 

Såååååååå obeskrivligt skönt! 
Vi är alltså kvar i klass 3 nästa år och fortsätter spela på torsdagar vilket va vårt mål för i år! 

Vilket jäkla lag vi är.. Och snygga också... ;-D 

Och jag är såååå glad över att högerarmen höll och va smärtfri trots att den fick/lyckades ta några bollar. 

Nu väntar jobb resten av veckan men det är bara kul.. Stämningen här i Stånga under Stångaspelen är fantastisk och lunchen imorgon kommer intas på malmen såklart. Jag har snällt nog fått halvdags pass i helgen så på lördag kl 16 är det jag som sitter på första parkett som jag lovade i fjol för att för första gången se dom grymma "mäster tösarna" i stånga VII spela pärk! På lördagskvällen vankas det fest och jag är mycket tacksam för att börja först kl 14 på söndag..

Nu ska jag snart ta en dusch o krypa i säng. Trött, lycklig & stolt! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar