måndag 3 juli 2017

En helg fylld av kärlek, fest o "oss-tid"!!

I Fredags fm åkte jag för hundraelfte gången i år till Visby & tog båten mot fastlandet (Tack fina Cilla för liften). 
Denna gången för att gå på Ida´s (min dubbelkusin) & hennes Simon´s Bröllop!! 
Blivit många resor över Östersjön i år men helt klart värt det, varje gång.. 
För någon vecka sen bokade vi om mig från em-båten till fm-båten för att jag ändå blivit ledig hela dagen. Anders va redan i Sthlm o jobbade. Och det kändes väldigt bra i fredags. Det blåste så pass att em-båten (den lillabåten) va inställd. Vilken tur jag hade där!! 

Resan över med den stora båten blev faktiskt ändå en av dom värsta jag gjort o då har jag ändå åkt minst 30ggr under åren och visst det har gungat mycket (ibland mer) andra gånger oxå. MEN... Båten i fredags va typ full, det gungade ojämt, folk spydde & barn skrek. Jag har inte ett dugg ont av sjön MEN jag har stora problem med folk som kräks, när det blir fööör trångt & när jag inte har någon som helst kontroll på läget. 
Köpte mat o en öl, satte mig i vilstolen & försökte slappna av kolla på filmen. Men kunde inte koncentrera mig o kände mig rätt orolig, så jag spelade mest candy rush & gick runt endel. När båten gungade till lite snett o slog ner så kraftigt att hela förlig-salongen ropade till (barn skrek) så tog jag på min jackan o mitt pick o pack, köpte en öl till, gick upp & ut och satte mig ute i den stängda "sportbaren" tillsammans med typ 30 andra & där ute satt jag i 1,5h tills vi va inne i skärgården. Mycket lugnare stämning där uppe. Pratade m bordsgrannarna, pratade m pappa o syrran i telefon, inga kräktes där och det va svalt o frisk luft. 

Väl i land va jag helt slut men så lättad. Anders hade jobbat klart i Nynäs o hämtade upp mig.. 

Vi åkte till Södermalm, parkerade bilen & gick till hotellet. 
När Anders bokade frinätterna på Scandic Malmen sa dom att vi skulle få separata sängar i ett litet rum. "Fine by us" bara vi får bo i stan. Allt va typ fullbokat! 

Men när vi chckat in o kommer upp på 7:e våningen så möts vi ändå av en liten svit. ÄLSKAR att Anders är "top-floor" medlem på scandic.
Alltså jag ville ta med soffan, lampan, sidebordet (syns inte på bild) & fondtapeten hem.... Observera dom små påsarna på soffbordet.. Varje gång vi bor på scandic finns det alltid lite godis o en lapp på rummet.

Separat sovrum med lagom stor o mysig säng... 
Morgonrockar!
Och gigantiskt badrum med badkar!!!! 

Jag går sååå igång på domhär hotellnätterna o njuter fullt ut! Ren njutning & pay back för att Anders är borta endel! 

Vi gick ner o åt middag på hotellet vid 18.. Jag va såååå trött! Vi såg på FB att en gammal statoil kollega till oss va på AW på medis och han bad oss komma förbi o hälsa. Det slutade med en helkväll med massa gamla minnen, roligt snack, öl & tillslut gick vi på "Gröne Jägaren" för att kolla Karaoke.. Inte helt ultimat kvällen före ett bröllop men det va såååå trevligt. Försökte ändå några gånger få med Anders hem men det gick inte.. Och jag va väl inte svårövertalad för det va ju sååå Trevligt att träffa Andreas igen & hänga med mannen! 

Alltså sådan här egentid med mannen är obetalbart. Har blivit en hel del hotellnätter o weekendresor i vår, bara vi. Och det är så mysigt & bästa "klistret" efter 16 år ihop. Att få bara vara vi 2, hänga i tystnad och prata till punkt. Diskutera livet & vardagen men också om allt & ingenting utan att något stör. 


Vid 00:30 va vi iaf vid "pölsemannen" & köpte nattamat...
2 röda m bröd & rostad lök är aldrig fel! 

Somnade sååååå gott o sov tills vi vaknade av oss själva. 
Härligt nog pigga & fräscha trots kvällen innan.. 
Vi gick ner o åt en stor, lång, god & stadig hotellfrukost innan vi gick upp o tog varist bad & fixade till oss..

Vid 11:30 blev vi upphämtade av mina föräldrar och åkte ut till Ingarö! 

I en vacker liten gul träkyrka vid vattnet vigdes Ida & Simon! 
Det va så vackert. Älskar Idas bukett, krans & klänning. Och fina Simon! Och dom underbara barnen.. Det va så vackert och mina ögon va inte torra många minuter under ceremonin. Helt ärligt hade jag ingen kontroll på dom där glädjetårarna som vägrade sluta rinna.  

Och dom hade en fantastiskt rolig, spontan & häftig präst som lockade till skratt flera gånger.. Samt vacker sång från 2 av Simons syskon & härlig stämning rakt igenom. 

Sen bar det av hem till brudparet för bröllopsfest! 

Bubblor, mingel & lite tal i trädgården.. 
Alltså dom där talen.. 
Jag grät varenda gång. Sååå mycket kärlek & känslor som träffade rakt i hjärtat. 

Me and my man! 
Klänningen köpte jag på kupan för 45kr i våras..

Sen vankades det bröllopsmiddag!! 
Jag har varit på en hel del bröllop genom åren, men detta va nytt... 
Det backade upp en "Foodtruck" på deras uppfart..

Och på löpande band serverades det "sliders" (mini hamburgare) m pommes & chips.. 
Alltså inge crap utan rosa & saftiga högrevsburgare.
Så gott, mättande & mysigt!! Ingen bordsplacering o alla åt längs långborden vartefter maten serverades från bilen.. Så himla skönt & avslappnat upplägg hela kvällen.

Sen flyttades borden ut, Simons bror höll tal o vi andra joinade honom i en mycket väl planerad "flashmob".. Det va helt fantastiskt roligt att överraska brudparet med vår dans. 

Sen drog musiken igång. Det va 3 vänner till brudparet som skötte dj-båset. Och vi dansade, pratade, drack, skrattade & hängde fram till efter midnatt.

Såååå himla fantastisk dag, kväll & natt. Ville aldrig att det skulle ta slut.. Men efter midnatt började energin tryta och vid 02 va vi tillbaka på hotellet efter en trevlig taxiresa med endel allsång. Chaffören måste varit sååå glad över att jag skötte musiken fram.

Igår va en väääldigt trött dag men mådde ändå hyfsat bra. Men sååå värt det! Slumrade på båten och vid 21:30 va vi hemma i Stånga igen o jag gick rakt i säng. Snoozade till 8:30 imorse men hann iaf i tid till jobbet vid 9.. Fortf lite trött men lycklig!

Kommer leva länge på denna fantastiska dag full av kärlek, känslor o fantastisk fest! 

All kärlek till Ida & Simon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar