måndag 13 februari 2017

Skön vecka & fantastisk helg!

Förra söndagen åkte Anders igen, men i måndags kom pappa o mamma anslöt på Onsdag. Det har varit ännu en fantastisk vecka med mamma & pappas grymma support. Dom tvättar, städar, hänger med barnen & lagar mat.

Så va det plötsligt lördag morgon o mamma körde mig till båten.

Det va såååå härligt att sjunka ner i en fåtölj i förliga salongen. BARA jag, helt ensam m mina tidningar, kaffetermos & kolla film. För en gång skull visade dom en film som föll mig i smaken. "Mothers day".. Även om det känns lite konstigt att sitta o snyfta tillsammans med massa andra okända.

Tog båtbussen till Sthlm city och där mötte Anders mig. Härlig o lite ovan känsla att plötsligt vara mitt i storstadspulsen. Så fjärran det liv jag lever nu då jag knappt lämnar Stånga i veckorna. Jag saknar det inte men njuter av att få uppleva det då o då.
 Och så härligt att ses bara vi 2, efter att varit ifrån varann i 6dar. Vi gick till hotellet & checkade in. Vår kompis hade bokat "Cabin-rum" (litet rum utan fönster) till oss 2 par men då Anders bor så mycket på Scandic i sthlm är han "top-floor" medlem. Så vi blev upgraderade vid incheckning o fick ett lite större rum m fönster. Och när vi kom upp på rummet kom dom med choklad. 
Det är ett helt ok "plåster på såren" för alla veckor han är iväg.

 Vi gick o käkade lunch. 
Sushi såklart. 
Lagom lätt inför kvällens middag. Så värdefullt att bara få hänga med mannen, prata ostört till punkt o bara vara. Bara vi två utan måsten & vardag.. Det är sällan det händer.

Vi gick en sväng för att köpa strumpyxor till kvällen, hittade ett par fina gammel-rosa som passade fint till min svarta blanka REA-fyndade stor-skjorta som jag hade som klänning. Så gick vi tillbaka till hotellet. Jag försökte sova lite då jag sovit så dåligt på natten (alltid så när jag ska med tidiga båten o är nervös att försova mig) men jag lyckades bara dåsa till lite. 

Sen va det bara att hoppa in i duschen & klä på sig. Liten kris när jag upptäckte att jag glömt packa sminkpenslarna. Då är det skönt att bo mitt i city. Bara att dra på jackan o springa runt knuten o köpa nya.
Vid 17 möttes vi upp ett gäng  i vår lobby, drack öl, målade naglar o inväntade dom sista.  
Sen bar det av till restaurangen o mötte upp födelsedagsbarnet & alla andra festdeltagarna. Det blev en helt otroligt rolig o härlig kväll i en festvåning som va en inglasade terass m 3-rätters, quiz om 40-åringen, bubbel, gratulationer, "RUSSEBUSS" & lite mer bubblor. Russebussen va helt galet roligt o otippat. Från att sitta o äta 3-rätters o umgås till att bli nerskickade o utslussade till en partybuss och sen åka runt i sthlm o dansa i en buss i 1 timme!! SÅÅÅ himla roligt!!  Kvällen avslutades med att "stänga" Golden Hits.. Därefter gick jag, Anders & våra 2 vänner som bodde på samma hotell som oss till "Kebab House" och lyckades iaf peta i oss lite mat i ett väldigt osmickrande ljus innan vi släntrade hem till hotellet, rasade in fnittriga i lobbyn o störtade i säng vid 4 isch. 
Vaknade vid 10 och strax innan frukosten stängde vid 11 tog vi oss ner o jag slevade i mig 2 portioner äggröra o bacon + en leverpastejmacka. Det räddade nog dagen. Länge sen jag va så "baktrött".. ;-) Men efter den fantastiska kvällen va det helt klart värt det. Vid 12 gick vi ner o frågade om vi fick checka ut vid 14 ist och det va såklart inga problem. Ännu en fördel med att Anders är borta endel. Så vi gick upp o kröp ner i sängen igen i 2h. 

Vi checkade ut vid 14 & gick direkt till Biografen Saga och köpte biljetter till "La la land" 14:30 sjönk vi ner i bio-fotöljerna o avnjöt denna fantastiska filmen!! Har ni inte sett den? SE DEN!!  Den är inte som andra filmer. Den är helt magisk, ursnygg o musiken är så fin. Jag har aldrig gillat jazz förrän nu.. 
Sen åkte vi mot nynäs men stannade till hos min syster o hängde lite med "mosters Älskling" Nancy som nu kan säga Lina!!  <3 nbsp="" p="">
Sen åkte vi vidare till Nynäs, hämtade Thaimat, åkte ombord, åt maten i restaurangtorget för att sen landa i dom obekväma stolarna. Somnade till filmen, vaknade m ont i ryggen o sista timmen låg jag på golvet o sov. Sååå trött! 

Vid midnatt va vi äntligen hemma o jag somnade direkt.

Vilken härlig, intensiv & fantastisk helg! 
Tack Jocke för att vi fick vara med o fira din dag!  Och ett STORT tack till mina föräldrar som ställer upp o kommer över till Gotland och hjälper mig med markservice för att sen hänga ensamma med barnen över helgen så att jag kan åka till Sthlm. Ni är GULD värda!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar