söndag 4 februari 2018

Imorgon är det 2 veckor sen...

Veckan tillbaka på jobbet har varit lååång men väldigt bra trots allt... Så kul att vara tillbaka hos kollegorna & kunderna!

Mina revben är dock tyvärr inte på topp alls.  Har nu förstått vad erfarna menat när dom sagt att "det tar TID att läka revben".. Synd bara att jag har NOLL tålamod! Vill lixom vara som vanligt i kroppen NU, helst igår! Så påfrestande & frustrerande att ha ont o inte kunna röra sig normalt när man känner sig pigg i huvudet..

I början av veckan kände jag mig grymt stark efter en veckas vila och jag hade dragit ner mycket på smärtstillande. Men efter att ha jobbat 1-2dar så va jag tillbaka på nästan full dos men har nu senaste dagarna plockat bort alveolen o klarar mig på Ipren. Att jobba gick ändå rätt bra och jag tror ändå att det är bra att hålla igång ist för att bara vila. Sen va det väl kanske inte så smart av mig att jag kanske körde på lite för hårt första dagarna. Är dålig på att bromsa mig o be om hjälp.. Blev dock bättre mot slutet av veckan på att be mina fina kollegor om hjälp att lasta av o ta det tyngsta.  Man lär sig av sina misstag helt enkelt.

Känslan i revbenen nu (Gnäll varning) : ÖM (det är fortf asömt på en punkt), stelt, instabilt och det känns konstigt svullet.. Svårt att förklara men det känns lixom som om jag har något stort som en hand som skaver o tynger lixom över & under skadan. Att nysa gör fortf super ont o nu har det återigen blivit jobbigt att skratta & hosta. Måste lixom hålla över revbenen då eller böja mig fram, luta åt sidan eller huka mig.. Imorse hostade jag till så jag fick tårar i ögonen (Hoppas INTE jag blir förkyld nu..).  Jag kan fortf inte sova på sidan som jag alltid gör, varken den skadade eller den andra sidan. Utan sover fortf på rygg, halvt sittande med en värmd vetekudde mot revbenen.  Men som sagt det blir förhoppningsvis snart bättre.

I fredags em ringde dom från Fritids till Anders o han fick hämta en febrig Astrid. Hon tempade 40grader sen på natten. Och under lördagen började Agnes snora, hosta & klaga på huvudvärk o har nu också lite feber.
Så imorgon blir det VAB.. Blir vågrätt läge i soffan med massa film,mys,  glass o vila för oss alla 3.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar