måndag 29 januari 2018

Med hopp om livet igen...

I helgen har jag mest vilat.. Varit väldigt trött i både rygg o knopp. Det blir väl så när det läker o när man knaprat piller i 5dar.. Drog ner till bara Ipren i Fredags o det gick bra.

Enda strapatserna va med barnen in till Stan i Lördags kväll för middag på Mac Donalds o frosseri på "Hemmakväll" & i Söndags eftermiddag åkte jag med Åsa in till Visby igen för fika & Årsmöte med Juntan. SÅ mysigt o energi-givande med lite tid ihop med några av dom bästa brudarna. Min Älskade JUNTA!  

Sen återvände jag direkt till Sängen o såg 2 filmer innan det va dags att somna. 

Idag va det ÄNTLIGEN tillbaka till jobbet.. Tanken & planen va att "försiktigt, försiktigt försöka mig på mina arbetsuppgifter".  
Men jag drogs snabbt in i det gamla vanliga tempot (Fast jag har faktiskt varit försiktigare o inte lika snabb i rörelserna) o att lyfta gick faktiskt bra (men det va bara 1,5 bur idag). Och när jag kom hem vek jag all tvätt som blivit på 1,5vecka.. :-O 

Idag tog jag dock både Ipren o sen 2 alvedon 4h senare under dagen. Funderar på om jag ska skippa tabletter helt imorgon för att kunna känna mina begränsningar. Vi får se hur dagen idag känns i ryggen imorgon. 

Känslan i ryggen är fortf stel, lite öm & svag. Men det enda som fortfarande är fruktansvärt smärtsamt är att nysa. 

Ska bli spännande att se hur det känns imorgon i ryggen efter dagens rätt hårda race. 

Jag vill bara spola fram tiden tills jag är helt som vanligt igen..
 Även om jag är sååå tacksam att det gick så bra som det gick & ändå varit hyfsat hanterbart efter 3-4 dar. Vet inte om det är i själva revbenen jag är skadad eller om det "bara" är i mjukdelarna.  Men så som återhämtningen varit så gissar jag på mjukdelarna när man hör hur dom med revbensbrott upplevt det. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar