onsdag 13 september 2017

Ledig Onsdag & Tänk vad mycket som hänt med mig på ett halvår..


Älskar mina lediga onsdagar. 


Även om det mest handlar om att vara hemma, städa, tvätta, vika tvätt o lyssna på poddar. Så enkelt men såååå himla rogivande o skönt. Att få tid att gå runt här o fixa medans jag kan tänka, känna o bara få vara JAG är såå nyttigt.


Japp, jag är fortf sådär über-positiv & fortsätter med sommarens tankesätt : 

Att njuta av det lilla, ta en dag i taget & se livet från den ljusa sidan. 

Men nu behöver jag sällan stanna upp o påminna mig. Det går faktiskt oftast av sig själv! 

Har fått en bättre "softare" inställning till livet o allt som händer, mer ro i sinnet, ett större självförtroende & bättre självkänsla.  


Men såklart lämnade jag hemmet för en tur till Kupan iaf..
Idag hittade jag denna gamla godbiten till klänning för 45kr!  

Passade perfekt.... Tack vare mig själv.

Har inte pratat om det innan, är ingen big deal egentligen. Men tidigt i våras bestämde jag mig för att komma ner till min "måbra-vikt" som är 59kg. Dvs som jag vägde innan jag blev gravid med Agnes. Har pendlat mellan 65-69kg sen Astrid föddes. 
Är hopplöst dålig på att träna så det fick ta den tiden det tog. Men efter att ha minskat portionerna, tagit bort kvällsmackan & bytt bort ALL saft o den mesta av läsken mot ramlösa så är jag nu max 1kg bort. Har ingen våg hemma men hittade en på badet i Lördags o låg på 60.3kg med kläder! 
Känns bra o syns lite i ansiktet men mest på mina byxor! 

Så på ett halvår har jag både blivit lättar i kroppen men också i hjärtat/hjärnan! 


 Sen hittade jag lägligt nog dessa också..
ett par tofflor i nyskick för 40kr. 
Toppen då mina blåblommiga (4-5år gamla också kupan-fyndade) börjar ge upp o spricka.

När jag skulle åka till Hemse tittade jag upp, kollade yr.no & konstaterade att regnet borde dröja några timmar till... Så jag hängde ut tvätten innan jag åkte........ 
Påväg hem ser jag hur det öser ner över Stånga.. Såklart!  :-D 

Hämtade barnen och drog igång brödbak medans jag lyssnade på nyfunna "Mord-podden". 
Goaste rostbrödet!

Lagade go-middag idag också.. 

Dubbelpanerad fläsk-schnitzel med potatis, gröna ärtor o champinjonsås. Speciellt nöjd med såsen.. Gjorde den på Soya-grädde och den blev så god o krämig (Anders o barnen märkte ingen skillnad) och jag fick inte ont i magen efter middagen. Och då stekte jag ändå schnitzlarna i smör. Men det klarar jag av. 

Men däremot hamnade jag i total matkoma + regnkoma (man blir rätt slö av detta höstvädret) och landade på soffan m "candy crush" i 1h efter maten. Sååå himla avkopplande.

Och Anders o barnen gömde sig där uppe. 

Va så tyst, lugnt o skönt för alla! 
Skärm-tid! 

Idag har jag dessutom ÄNTLIGEN fått tummen ur o bokat en klipptid. Så om en vecka är det dags! Lääängtar såååå då jag är trött på mitt hår. Jag är rätt säker på att jag kommer klippa lugg iaf. Har saknat den länge.. Sen får vi se om resten blir kort eller "långt".. 

Känner mig så tillfreds & pigg idag. 
Senaste veckan har varit lite upp o ner då mamma fick komplikationer efter op förra veckan. Hon bröt nämligen armen så illa för snart 1,5 veckor sen att hon fick opereras i Tisdags. Men nu är hon hemma igen o på bättringsvägen! Tänk va lätt en olycka händer o hur knasigt det kan bli.

Så glad att det gick så bra som det gick!  

Life is good! 

1 kommentar:

  1. Hej tittare, jag är Nelson, min mamma presenterade mig för Great Baba Ogbogo High Temple, när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid, dessa tog så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. sa hon, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända. Och nu är vi också nöjda med vackra barn, redan från den dag den stora BaBa Ogbogo arbetade för mig och löste mina problem, jag gjorde ett starkt löfte att så länge jag lever, kommer jag alltid att vittna om godheten i hans stora verk, och till de där ute som står inför förhållanden och äktenskapssvårigheter bör snabbt kontakta honom och bli en lycklig testifier som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

    Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

    Han botade mig från en impotent man till en riktig man.

    SvaraRadera