onsdag 19 april 2017

Chockat mig själv både en & två gånger.

Vaknade pigg & steg upp vid 7 och det blev en bra morgon med barnen, helt utan bråk. Bara det!! 

När dom gått till skolan så landade jag i soffan framför nyheterna m äggröra, tomatsallad, jos & kaffe. När frukosten va slut drog jag igång o vika ren tvätt, sortera smutsig & köra flera maskiner. Jag gick även igenom o vek iordning båda barnens garderober & la in all vår rena tvätt medans jag lyssnade på "en underbar pod".
 Gjorde även en korg för barnens jympa-kläder i källaren där dom kan hämta o packa sina jympaväskor. Sen städade jag också upp i "svarta hålet" i källaren. Sorterade Hockey & ridväskorna.

Så kom helt plötsligt den där känslan jag inte känt på sååå länge (över ett år faktiskt)... 
Fasen, skulle det inte vara gött att sätta på träningskläderna & gå "Rohammarn" runt?? Blev förvånad själv & skyndade mig innan jag skulle ångra mig! 
Så på med nya "snabb-skorna", tightsen o spotify-listan.. Det va sååå skönt i 2,5km sen började det svida på hälarna & det blev värre o värre. När jag va längst bort hemifrån så tittade jag ner på hälen o där är en mörk fläck på strumpan o skon.. Blödande skoskav!! YES!! 

Gick inte så snabbt dom sista 3km.  
Note to self: Sätt på skoskavsplåster nästa gång. 
Väl hemma igen åt jag lunch & kollade ett avsnitt "Greys Anatomy" för att sen hoppa i duschen.

Hämtade barnen vid 14, drog till återvinningen & sen till Kupan.

På kupan hittade jag denna godingen till klänning. 

Fantastiska färger som inte riktigt syns på bild.  Olivgrön & lila.  
Den har dock trasig dragkedja i ryggen & har lossnat i sömmen här o där. Men för 15kr är det värt att lägga pengar på sömmerska.

Och när jag provade den hemma gick den faktiskt på men jag är glad att det finns lite sömsmån att ta av  här o där för att jag ska kunna få upp den nya dragkedjan sen.

Efter Kupan gick jag & tjejerna till fiket "Bagarns" och unnade oss en go-fika & småpratade.. Så himla mysigt!  

Väl hemma satte vi oss i köket o pratade ihop oss och dom skrev 2st "schema". Med morgon & kvälls rutiner. 
Hoppas nu att det ska hjälpa dom att förstå vad som ska göras och i vilken ordning så att det ska minska stress & konflikter.  
Visst snurrar det på rätt ok på morgonen & schemat kan verka simpelt. Men det uppstår lätt konflikter om vad som ska göras i vilken ordning & massa stress över att hitta gympa kläder/bokbuss böcker/frukt/läxböcker mm i sista minuten. Så nu ska väskorna packas på kvällen & kläder läggas fram. Det va roligt att se hur engagerade dom va i att göra ett bra schema. 

Det är galet vilken energi jag haft idag o vad mycket jag fått gjort. 

En fantastiskt BRA ledig Onsdag, helt enkelt!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar