lördag 25 mars 2017

Dagarna som gått: Loppis, jobb, tidsförvirring & sjuk Astrid..

Denna veckan har Anders faktiskt varit hemma o jobbat på ön. Det har varit skönt. Han har varit iväg mycket på senaste. 
Igår va skola o fritids stängt så jag va hemma med barnen. Vi hade en härlig dag, eller vi.. Astrid åkte till en kompis direkt vi kom hem från morgonturen till stan & tillslut tröttnade Agnes på att vara ensam så hon drog till en kompis. 
Jag fick massor gjort i loppisen och hoppas komma ut dit imorgon också.. 
Såhär såg det ut när jag kom ut i fredags. Har rensat bort massor av hyllvärmare & packat upp massa nytt. Glömde ta efter-bild men alla lådorna är borta. Har dock fler i källaren som ska ut & upp. Och så ska det prismärkas.

Lovar att posta fler bilder från loppisen imorgon. 

Snart är jag redo för öppning i Påsk! 

Idag har jag jobbat. Brukar inte jobba lördagar eller jämna veckor heller för den delen, men cheferna är på semester så det blev lite ändring.. Tyvärr va det min kusins möhippa i Sthlm idag. Det grämer mig lite att inte kunna delta. Men man kan inte vara med på allt o jag har ju fått ledigt nästa helg för att kunna gå på deras bröllopsfest. Den är ändå viktigast.  Ser så mycket fram emot den 1:a April & att få vara med o fira Johanna & Markus kärlek! 

Dock känns min hjärna lite förvirrad, efter ledig fredag (brukar jobba heldag) & jobb en lördag så vet inte min hjärna inte riktigt vilken dag det är. Känns som söndag men är bara lördag. Och imorgon går vi över till sommartid. Tyvärr säger jag.. För  jag känner mig piggare på vintertid. Det är konstigt hur en ynka timme fram kan va så svår att anpassa sig till. Tycker vi ska ta bort sommartid.

Hoppas dock på att få en god natt sömn o att imorgon blir en bra ledig dag o att jag kommer ikapp tidsmässigt o här hemma.
Men just nu misstänker jag att natten kan bli lååång. Sen igår hostar Astrid o natten till idag hängde hon o Anders i soffan med öppet fönster från 2-3 tiden. Hosta, feber o näsblod. Jag hade svårt att somna om o låg nog vaken till 5 innan jag somnade om. Klockan 7 ringde klockan för jobb.  Ikväll är Anders på KM-fest i bowlinghallen. Astrid ligger där uppe o tok-hostar trots medicin & öppet fönster. 
Har precis serverat henne en piggelin för att kyla ner henne, blött handduken igen & satt igång "LasseMaja på cd-saga". Just nu kommer hostningarna lite mer sällan. Hoppas hon snart får somna o vila sina luftrör lite.
Jag blir så himla stressad varje gång hon hostar. Men det låter inte kruppigt iaf. Det blir soffläge för henne hela dagen imorgon o fritt m glass & ViaPlay. För imorgon eftermiddag åker Anders till Sthlm igen. Och veckan är fullbokad m jobb, röntgen av Agnes arm & så ska jag till sjukgymnasten.

Nu ska jag kolla nya "Jönssonligan" filmen. Grymt bra!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar