torsdag 14 juli 2016

Mitt 1:a Stångaspel!!!

Jag missade tyvärr det mesta av Stångaspelen i år då jag jobbade.. Inte visste väl jag när jag la semestern i våras att jag skulle bli "Pärkbiten"...

Men jag åkte ut på torsdag lunch en sväng & sen på kvällen efter jobbet igen.. Såg iaf en match på kvällen, min 1:a pärkmatch! 

På Fredagen åt jag lunch där ute och kollade lite mer på när det VERKLIGEN spelas pärk.. Så sjukt imponerande att se dom verkliga proffsen spela.

Pinsamt nog har jag fortf inte sett Mästertöserna i Stånga VII spela..  Nästa år ska jag sitta på första parkett på varenda match...
 I år tog dom dubbel seger. Mästare i både fram & bakpärk. Samt att dom fick pris för ärligt spel, bästa bak & fram pärk-karl.. Har jag missat något pris!? Dom va ofta på prispallen under kvällen.. 

7 grymma tjejer!! 

Medans dom hämtade pris efter pris på pallen så peppade vi i Stånga III oss med att måla naglarna i Stångas färger, svarta & röda!  

Jag stannade på festen till strax efter 23 sen va det dags att slita sig & cykla hem o få några timmar sömn.. Klockan 7 steg jag upp & 7:30 va vi alla i laget på plats i Stångas läger på Malmen. Vi åt frukost, pratade nerver & laddade med god hemgjord flädersnaps.
Så himla härlig känsla att vara samlade hela laget.. Vi gick bort till planen vi skulle spela på lite innan för att värma upp.. 1:a matchen skulle vi möta ungdomarna i Stånga II.. Fyyyy vad jag va nervös! 

Jag va sååå nöjd när dom 1:a inhuggen satt.. Men så tappade jag det efter halva matchen. Vi vann 1:a "pärken" men sen tog tjejerna ledning och vann dom andra 2 pärkarna!

Jag va ingen tävlings-människa innan stångaspelen men fyyyyy va besviken jag va efter att vi förlorat 1:a matchen. Visst det kändes ok att det va mot Stånga tjejer men ÄNDÅ!! Så skulle vi gå och vänta på nästa match i 3,5h.. Vi roade oss med att äta lunch, slå lite bollar, träna inhugg & kolla på andra matcher. 

Klockan 13:30 mötte vi "Labbrockarna" från Visby. Jag va sååå taggad men ändå sket sig typ alla inhuggen. Skyller på att det blåste rätt mycket o att jag hoppade över flädersnapsen. Men jag fick till en snygg "volley" som gjorde att vi sen vann den bollen iaf..
Tur att jag har grymma lagmedlemmar så vi vann denna matchen trots att jag mest klantade mig!! 

Och därför blev det ännu nervösare inför den 3:e o sista matchen.. För både 1:an & 2.an i gruppen om 4 lag skulle gå upp från "rekryt" till klass 3..  Och vårt mål va att gå upp i 3:an!  Mest för att slippa spela på Söndag nästa år igen.. Så nu va vi tvungna att vinna den sista för att slippa risken att spela kvar som "rekryter" nästa år igen!! 

I väntan på 3:e o sista matchen låg vi o kollade när ungdomarna i Stånga II mötte "labbrockarna"..

Dom spelade fortf när vi började vår sista match på planen bredvid dom. Men halvvägs in i vår match mot Vänge hörde jag jubel o förstod att dom vunnit!! GRYMMA tjejer ! Dom vann alla 3 matcher! 

Och vi lyckades också vinna vår sista match o blev därför 2:a i gruppen!! Vilket innebär att vi inte längre är "rekryter" utan spelar i klass 3 på Torsdagen nästa år!!! 

Tänk att vi lyckades!!!  Vi som bara tränat sen början av Maj och flera av oss aldrig slagit på en pärkboll någonsin innan det..  

Stånga III: Anna, Camilla, Jag, Emma, Märta, Frida (vår grymma pärkkarl) & Åsa!! 


Jag & Emma (aka Kobran) trötta o lyckliga! 

Protokollet!! 
Vågade inte gå hem utan att se det på papper!! 

ATT vi faktiskt gjorde det, att vi klättrade vårt 1:a år känns så himla kul!! Nu blir det några träningar till i höst o sen såfort tillfälle ges. För såklart siktar vi på klass 2 nästa år!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar