lördag 19 mars 2016

En lördag i Loppisen!!!

Igår kväll tog Anders med barnen till en kompis o kom inte hem förrän närmare 22 tiden. Så JAG fick en hel-kväll hemma, helt ENSAM! SÅ välbehövt! Jag bakade bröd, lagade & åt risotto, kollade lite på tv, lyssnade på gamla Kent skivor & shoppade lite nya kläder på HM.  

Imorse vakande jag & va klarvaken vid 6 tiden. Gick ner i soffan för att inte väcka dom andra och kollade på lite "Orange is the new black" innan jag faktiskt somnade om i 1h till. Vaknade av att solen stekte in på mig i soffan!! Blev alldeles lycklig.. Prognosen spådde ju 3-4grader o mulet! UPP, fixa frukost, på med "arbetar brallorna" & UT i loppisen! 

Finns inget som förgyller min dag som en fin & mättande frukostbricka oavsett om det är helg eller inte. För några år sen åt jag inte ens frukost, nu är det ett måste för att orka & vara glad hela dagen! 

Väl ute i loppisen fick jag först liiite panik & stod mest o snurrade runt. I vilken ände börjar man!? Så jag började helt enkelt vid ingången & arbetade mig inåt.  Typ såhär såg det ut när jag började plus ett berg med lådor, möbler & grejer precis vid dörren som bara "slängts" in under vintern. 

Idag har jag fått upp 1 hylla till med hjälp av Anders, Flyttat runt & torkat av saker & sorterat allt så att alla vaser, skålar, glas & koppar mm står tillsammans. Slängt upp endel på loftet.  Och börjat packa upp nytt!

Nu 5h timmar senare ser man golvet & kan röra sig därute igen. Nu är det bara lådorna med textilier o kläder som ska hämtas från vinter förvaringen o hängas upp, ännu mer ska packas upp, och 2 bord är belamrat med småplock, golvet ska sopas från glas (en super snabb koltrast flög igenom en ruta i höstas), flera lådor ska upp på loftet och det ska prismärkas. Mycket kvar tills jag är nöjd. Hade varit skönt att vara ledig imorgon också för att hinna ännu mer. Men men.. 

Hade tänkt vänta med att öppna till "Kristiflygare" men tror jag kommer börja innan det.. Men frågan är om jag hinner till Påsk? Hade varit sååå roligt men vet inte om det hinns med det är lixom nästa helg...  Men om jag kör ett ryck på Onsdag så kanske... Men jag vågar inte ropa hej förrän närmare helgen. 

Jag är bra sugen & längtar efter att öppna! Va så härligt att hänga där ute idag & jag känner mig såååå peppad att köra den "2.a sommaren" i min kära loppisbod. 

Men nu är jag rätt frusen o mör & ska snart krypa ner i ett varmt bad. Ikväll blir det middag på Gumbalde för oss alla 4 med vänner. Lagom ansträngande att gå över gatan istf att laga mat själv.  

Hopas ni också haft en fin Lördag! Min har varit PERFEKT!! Känner mig så full av energi & lust igen efter en tung vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar