söndag 3 januari 2016

Vågar inte riktigt säga det högt...

men jag önskar att denna helgen inte va slut riktigt ännu... Önskar nästan att det vore fredag kväll nu när jag känner mig utvilad & full av energi o ideér. Så mycket jag vill hinna göra. Men samtidigt är jag sååå tacksam att Anders gav mig denna helgen! Han är fin min man!

Igår eftermiddag va jag rätt lat & vilade lite, vilket jag lovat mig själv. Har även somnat vid 22 både fre & lör.  Känner mig ordentligt utvilad nu efter 2 nätter ostörd sömn. Så Idag har det krupit lite i kroppen. Sååå mycket jag vill få gjort men plötsligt så lite tid.

Vaknade vid 8, steg upp vid 9. Åt frukost o kollade nyheterna, spelade CandyCrush (bästa avkopplingen) o såg några avsnitt av "Vänner".. Man tröttnar lixom aldrig på Vänner!!! 
Sen va det dags att kliva ur soffan. 

Jag drog igång med storstädning av köket. Plockat undan, torkat av kryddhyllan, bytt stolar, dammsugit & torkat golven & dammsugit igen & skurit ner resterna av julskinkan i tärningar för att ha till pyttipanna framöver medans jag lyssnade på gamla "sommarprat". Har dock inte gått på djupet så lådorna & skåpen står näst på tur.

Sen försökte jag slappa i soffan till "Moulin Rouge" men började istället packa ner julpynt & sortera tidningar. Försökte med att byta film både en & två gånger men började plocka med annat istället. 

Tvättmaskinen har gått non stop hela dagen men ändå är det flera högar kvar. Det tar lixom aldrig slut.

Så va klockan plötsligt 17.. Varför måste jag vara sååååå himla sölig när jag städar?? Anders river av hela huset på några timmar men jag hinner knappt 2 rum på 4-5 timmar. Fast jag har torkat lister & diskat allt i kryddhyllan.

Så det va dags att ta ett bad & laga go-middag. Har längtat efter denna rätten hela helgen. Gjorde flera portioner så jag har lunch imorgon också.  
Kokt torsk med hackat ägg, massa pepparrot, skirat smör, ärtor & potatis. MUMSIGT VÄRRE!! 

Kollade "Black Jack" och sen dess har jag googlat tatueringar.. För på Fredag har jag o 3 vänner tid för att tatuera oss. Jag vill göra om min gamla fuling på skuldran samt att jag vill ha barnens namn någonstans. Har just nu 2 alternativ på barnens namn men det men dendär på skuldran kan jag inte komma på hur jag vill göra om/bygga ut den. Får lite lätt panik över att jag är så velig!! För gör jag det inte nu så lär det dröja ännu fler år innan jag tar itu med den..

Imorgon är det dags att jobba igen. Ska bli skönt att komma in i vardagen igen efter denna jul&nyårshelg. Och imorgon eftermiddag kommer Anders & barnen hem. Dom verkar haft det underbart.
 Men hör & häpna och förfäras! Jag saknar inte resten av familjen alls. Hade lätt kunnat vara ensam några dagar till. 
Vad är jag för en människa?? Hur egoistisk får man va? Varför får jag moral-panik o känner att jag MÅSTE säga att "Jag ÄLSKAR min man & barnen" bara för att jag känner såhär... ?  Skit samma! Dom kommer hem imorgon o det ska bli kul att träffa dom, höra om deras resa o kramas massor. 

Nu är det dags att krypa ner.. Innan kl 22 ikväll igen!! Kanske att jag lyckas vända rätt på mitt dygn. Skulle inte tro det.  Det är nog bara så att jag fått min dos av ensam-tid som oftast inträffar först efter 19-20 tiden till vardags.

Haft en underbar helg helt ensam här hemma!! Har flera gånger tänkt att jag skulle bjuda hit vänner på fika (social som jag är) men stoppat mig själv o njutit av att hänga med mig själv. 

Nu ska jag njuta av en sista natt & sträcka ut mig i heeela sängen. Imorgon natt får jag återigen max 20cm att ligga på.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar