onsdag 9 september 2015

Hoppas att det vänder nu...

Det började i Lördags kväll. Ont i halsen, snuvig & hängig som tusan.

Jobbade på Söndagen och det gick helt okej. Samtidigt blev Astrid dålig. Men på måndagen fick jag verkligen hämta energi i tårna. Igår vabbade jag Astrid som då va feberfri. Inte ultimat när jag själv ville gömma mig under ett täcke. Som tur va fick jag veta att min nya telefon kommit in till Tele2 butiken i stan & trots att jag va dålig så kändes det enklare att åka till stan med Astrid än att hålla henne hemma inom dessa 4 väggar.
Vi åkte in, växlade till mig dollars, åt på Mac Donalds & hämtade ut telefonen. Att vi inte ens besökte  någon enda loppis mer än 5 min på kupan bara för att gå på toa typ säger rätt mycket om mitt tillstånd..

Väl hemma va jag helt slut, la jag mig i soffan efter att ha stoppat in en påse kycklingben i ugnen, Anders fick fixa resten. Sen när Astrid somnade kollade jag & Agnes på 1/2 film och la oss vid 22.  Vid 1:30 väckte Anders mig och tvingade mig att ta hostmedicin. Hade tydligen hostat konstant sen jag la mig.. Vaknade hostande igen & med sprängande huvudvärk vid 5, gick ner i soffan.
Vid 7 åkte Anders och det va dags för mig att släpa mig upp & väcka barnen, packa jympapåsar & följa dom över vägen.


Sen hem, mixa en smoothie & gömma mig under täcket igen. Förkylningen har satt sig på luftrören. Det händer typ vartannat år & jag blir helt sänkt i 1-2 dar innan den höjda kortison dosen efter 3-4 dar äntligen börjar verka. Det har också klickat i mitt öra under dagen. :-S Har missbrukat treo & astmaspray idag, ätit fryst kladdkaka till lunch samt kollat 3 filmer "Agnes-Cecilia, en sällsam historia", "Gossip" & "En hondjävuls liv & lustar" sen somnade jag i soffan i 1h innan Anders o Barnen kom hem. 
"Agens-Cecilia" är en grymt bra & snygg film. Fick den på hjärnan igen efter att jag blev helt starstruck i somras när hon som spelar "Agnes-Cecilia/Tetti" besökte min loppis med sin familj! Och trots att jag drog mig för det så frågade jag tillslut om det verkligen va hon & vi pratade lite om den filmen. Hon är fortf lika vacker som då. 

Nu framåt kvällen har det börjat vända tror jag. Hostan & luftrören är bättre. Men jag är rätt matt & tung i huvudet fortf.

Men jag orkade iaf stiga upp, plocka ihop & provpacka/väga New York väskan när Anders & barnen kom hem. Sen började barnen bråka & Astrid spårade HELT!! Så tog min lust & energi slut igen.  :-(

Ska verkligen försöka hålla ner packningen denna resan. Just nu är vikten på väskan uppe i 10kg av tillåtna 23kg. Men då är inte jeansen, necessär & 2 par skor inräknade. Gissar att en av dom 5 klänningarna får stanna hemma. Och jag kommer även ha ett välpackat handbagage på hemresan. Glad att jag har en liten nätt väsk-våg som följer med så vi slipper stå där med tråkig övervikt på hemresan. 

Imorgon är det dags för jobb & på kvällen är det föräldramöte så nu är det dags att krypa ner & hoppas att hostan fortsätter att hålla sig borta och att jag får en god natt sömn.

Idag är det bara 8 dar kvar tills vi åker & bara 5 arbetsdagar kvar!!
Pirrigt som tusan men fortf leder längtan över ångesten!! 
Om 1 vecka är vi incheckade på hotellet på Arlanda!!!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar