måndag 17 augusti 2015

1 Månad idag!!!

För typ ett år sen, en sen kväll på någon fest pratade jag om New York & att jag bara MÅSTE dit igen... Vi va flera tjejer som sa att "Klart vi ska åka till NYC tillsammans" några månader senare kom det på tal igen, sen igen & tillslut blev det allvar.. Klar vi ska resa till NEW YORK!!!  Och i Maj träffades vi 4 som bestämt oss för att resa & bokade vår NYC-resa...

Om en månad vi denna tiden är vi New York!! Jag & 3 fina vänner! Svensk tid så har vi precis checkat in på vårt hotell men där är klockan bara 3 på eftermiddagen & vi har hela dagen framför oss att utforska grannskapet!

Jag längtar (läs toklängtar) men samtidigt har jag såklart börjat våndas inför flygningen. Det började faktiskt krypa i mig redan för 2-3 veckor sen... Så trött på dendär flygfobin som grumlar min längtan. På Onsdag har jag tid hos en läkare för att få mina "flyg-tabletter".  Kommer förhoppningsvis kännas lite bättre när jag har fått mitt recept & hämtat ut mina "vingar"..

För jag vägrar låta en fånig fobi stoppa mig... Sen hade det ju varit bättre om jag sluppit ta starka tabletter för att klara av det men det är det enda sättet för mig att orka gå ombord på ett flygplan. Det som känns jobbigast just nu är att jag ska resa utan min klippa, min Anders för första gången sen jag började flyga igen... Inte så att jag inte litar på dom här 3 tjejerna utan mer att jag är rädd för att oroa & skrämma dom. Vill lixom inte besvära dom med mig själv.

Men nu försöker jag se bortom dendär flygningen. Tänker istället på alla härliga upplevelser vi ska dela. Mysiga frukostar/luncher/middagar på rummet eller på någon restaurang/dinner, allt prat, upplevelser, härliga skratt, god mat, shopping & festkvällar. Och att bara vara VI!!  Utan barn, måsten & vardag!

I helgen ska vi träffas alla 4 och boka transfer, fixa ESTA-intyg, hotell på Arlanda & båtbiljetter!! Kommer bli ännu mer verkligt då!

Vad jag längtar efter dendär veckan då vi 4 bara ska vara, ta dagen som den kommer & njuta av varandras sällskap & staden som aldrig sover!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar