söndag 5 juli 2015

Vilken dag det blev!!!!

Imorse ringde klockan redan vid 8 trots att jag va på festligheter igår och somnade närmare 2. Men det va ändå med lätta fötter jag skuttade ur sängen. 
Antagligen tack vare 2 resorb igår & så höll jag mig till dom svagare ölen. Det va svårt att lämna den trevliga festen men jag slet mig strax efter midnatt. Väl hemma visade det sig att "en officer & en gentleman" visades på tv. Typiskt!! Va bara tvungen att se.. Poppade popcorn & kröp upp i sängen och såg iaf nästan 1h innan jag slocknade. :-D 

Efter en stadig frukost gick jag ut och möttes av en varm & kvav morgonluft... Anade att denna dagen skulle bli TOKvarm. Sen 9:30 va jag & Emma igång ute med att plocka fram bord, bära ut lådor, skriva skylt, köra upp skylten på plats vid Malma & delegera ut vart folk skulle stå. Mycket lycklig över att jag va klok nog att gå in och be mannen spraya mig med faktor 30 innan det drog igång.

Vid 10:30 kom dom första nyfikna kunderna, vid 10:45 va det en massa folk, sen exploderad det! Vi hann inte ens få upp sista vägvisare skyltarna men då gårdsplanen va full med bilar & folk så hittade kunderna hit ändå tills vi hann gå ut med skyltarna.  Första timmen va det fullt ös, tror det va minst 50pers om inte fler där samtidigt. Jag hade nog tagit mig vatten över huvudet som förutom boden försökte packa upp lite på några bord ute också.  Men det löste sig väl rätt bra & jag ställde mig tillslut mittemellan. För inne i boden fick man inte plats... 

Sen lugnade det ner sig lite och vi hann andas ut, dricka vatten & kolla runt lite hos varandra också. 

Efter hand som dagen gick blev solen och värmen värre & värre. Jag är så impad av mina "kollegor" som höll ut & orkade hela dagen! Tråkigt att alla säljare inte fick plats i skuggan..  Ibland va det totalt stiltje men vi hade ändå kunder nästan hela dagen. 

Jag är SÅ nöjd med dagen. Det här MÅSTE göras om nästa sommar. Då hoppas jag på lite svalare väder & ännu fler säljare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar