lördag 25 april 2015

Tacksamhet...

Tiiidigt i morse åkte mina föräldrar hem igen.. jag vaknade till o hörde dom smyga runt i köket. Ångrar lite att jag inte gick upp o kramade om dom. Men jag va sååå trött efter natten. Det har varit härliga dagar när dom varit här.

Igårkväll va jag iväg hos en vän där det bjöds god mat, dryck & massa trevligt prat. Anders hade också smugit iväg till Gumbalde på AW med vänner. Och mamma & pappa hängde med barnbarnen själva. vid 22:30 fick jag ett sms från mamma om vart hostmedicinen fanns.. Astrid hade börjat hosta.. En timme senare va jag hemma och möttes av en hostande Astrid. Jag skickade mamma i säng & så gick jag o Astrid ut för att mildra hostan lite. Hon hostade så kraftigt att hon kräktes stackarn.

Blev några timmar i soffan m fragglarna innan hostmedicinen verkade o vi somnade. Vaknade vid 6:30 imorse av att hostan nu va "skällande" jävla krupp-skit. Men efter ännu en dos av hennes starka medicin så fick stämband & luftrör vila o skällandet försvann. 

Idag har det varit fixardag på skola/dagis. Anders & Agnes va där tidigt men jag o Astrid tog det lugnt på förmiddagen efter natten och joinade med korv att grilla vid lunch. Hjälpte till med att måla en en bänk iaf innan det bar av med Agnes till Burs kyrka för övning inför musikalen. Åkte hem & somnade i soffan i 1h. Välbehövligt. Upp igen & så iväg till kyrkan i Burs för att höra alla underbara & duktiga barn sjunga. 

Gått runt här hemma senaste timmen och överallt ser man spår efter mina UNDERBARA föräldrar! 
Fönstrena är putsade, tvätten är tvättad & vikt och i stationshuset har vi kommit jätte långt. 

Anders & pappa har satt igen två hål efter gamla dörrar (va bara ytterpanel där innan så det blåste rakt in) och byggt hyllor av det fd tilltänkta garderobsmaterialet.. Blev HUR fint som helst!

Och rabarberlandet va nästan igenvuxet av gräs... Men inte längre, efter pappa varit där!! Och i hörnet står en av två gigantiska gräslöksplantor jag fick av grannen över staketet idag.
Imorgon är det söndag & jag är ledig.. Vi har inget inplanerat och jag ska BARA fixa här hemma i trädgården. Har massa frön att så. Och i Stationshuset ska jag börja ställa iordning. Har massor av lådor som väntas på att packas upp.

Hoppas SMHI har rätt.. 
Behöver inte vara strålande sol bara det inte regnar....

Ikväll blev det tacos & snart är det dags att landa i soffan med popcorn till Gladiatorerna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar