tisdag 14 april 2015

En helt vanlig Tisdag med guldkant!!

Vaknade imorse av 2 barn som smög runt & viskade.. Sen ringde Anders & gratulerade. Agnes frågade vad jag ville ha till frukost. Bad om ett glas jos som är det enda som inte inkluderar skärmaskinen, spisen & kaffebryggaren.. Så fick jag jos & paket på sängen.

Jag fick en sådandär elektrisk fotfil som jag önskat & en ny halskedja så jag kan bära mina namnbrickor igen + 3par örhängen. Fina familjen!!

Sen va min plan att bara vara hemma & tvätta, åka till återvinningen o städa.. Men jag tog snabbt mitt förnuft till fånga så jag o Astrid hoppade in i bilen vid 9 och drog mot Visby för en loppisrunda. 

Här står hon först i kön till "Gåvan" i Visby.

Hon knatade ner till leksakerna medans jag kollade in resten.

Sen drog vi vidare till "Kupan", "Återanvändarna", "Toggas" & "9 liv".. Bilder på fynden kommer längre ner.

Efter loppisrundan vankades det lunch i Gotlands 1:a Mac Drive..

Sen bar det av söderut till Anna-Liisa i Eke och sen direkt hem.. Bara för att packa ihop Agnes ridkläder, lämna Astrid vid faffa & sen hämta Agnes för att ta henne till ridskolan. Insåg samtidigt att det skulle bli vääääldigt snävt då jag bjudit in svärföräldrarna på kvällen o hade plander på att göra en filodegspaj... Tog ut filodegen iaf innan jag åkte igen...

Agnes busar m en av hästarna..

Dom har gjort sådant framsteg tjejerna.. Idag travade dom på egen hand.



Och jag fick en finfin present av min fina vän Cilla.. Här ska det planteras blommor!! Och presentkortet på Stånga Trädgård fick jag av svärföräldrarna...


Hemma igen drog jag igång med pajen medans Agnes tog cykeln bort till faffa där Astrid va kvar. Det va första gången hon fick cykla själv. 

Vägen är iofs kort & liten men rätt trafikerad av bla lastbilar till restaurangen, cementfabriken & stenstu Kvarn. Faffa visade henne en säkrare väg över golfen på vägen tillbaka.

Jag gör ALDRIG matpajer.. Kan nog svära på att jag gjort max 5st i mitt liv...
Så det va lite pirrigt innan den blev klar...
Men jag lyckades faktiskt rätt bra.. Blev en frasig & god paj m feta, lök & spenat efter Lisa Lemkes recept från nyhetsmorgon härom dagen..
Efter maten vankades det tårta innan svärmor nattade Astrid. Mysig kväll! 

Dagens loppisfynd då??

Byxdress till Agnes & en kjol som Astrid valde själv..

Ännu ett gammalt IKEA påslakan i grymt skick & bra kvalité, en pärlkorg, en rosa sockerströare, en burk som det står Sugar på & en hög välbehövda bokstöd. 

En fin kruka & två luftfuktare...


Luftfuktare??  tänker nog endel av er..
Dom funkar såhär att man fyller dom med vatten & hänger på elementen. Och av elementets värme förångas vattnet.. Hur snygga som helst... Men frågan är om jag vågar behålla dom. Dom är i porslin & kroken är väldigt liten..


Nu är jag rätt trött efter en lång händelserik dag.. Känner mig inte äldre än igår & kroppen börjar hämta sig efter träningsvärken.. 37år funkar rätt bra ändå..



1 kommentar:

  1. Åh luftfuktare!! Det bara ploppar upp barndomsminnen kring de där fina och ömtåliga grejerna. Mormor och mamma har blommiga luftfuktare på sina element och har alltid haft. Jag har faktiskt inga.. Vilka stora du hittade!

    SvaraRadera