måndag 2 mars 2015

Vilken Helg det blev!!!

Helgen blev precis så härlig som jag hoppats...

Lite lätt panik dock när Anders skickade ett sms i fredags em att dagis ringt, Astrid hade 39,6.. TYPISKT!!!

Men tack vare mina fina svärföräldrar som ändå ställde upp & tog barnen den natten så blev vår kväll i Visby av.

Så efter jobbet åkte jag & Anders raka vägen in till Visby, checkade in i sviten på Scandic Visby, jag tog en snabb dusch, vi drack varsin öl, pratade ostört om veckans som gått och sen åkte vi hem till några vänner för en fördrink. Så roligt att träffa dom.. Länge sen sist!
Sviten va så fin! Utsikt över hamnen, 2 rum & bubbelbadkar..

Sen gick vi vidare till "Surfers" frossade i räkbollar, kyckling bang bang, Tofu mm mm  & till efterrätt tog jag en Strawberry daiquiri... Dom är inte bara grymma på mat utan gör även grymma drinkar på det stället. Mätta & glada gick vi vidare till "Masters" och trängdes över en öl till. Efter det kände jag att det va dags att tänka på morgondagen så jag tog en taxi till hotellet medans Anders gick vidare till Munken med vännerna. Kan verka konstigt men jag unnade honom det då han inte skulle ut & förlusta sig på Lördagen oxå som jag utan va hemma med barnen. Jag tog på mig pyjamsbyxorna och kröp upp i soffan på hotellet med en öl & kollade på "River Monsters" och njöt av lugnet innan jag kröp ner mellan dom underbara hotell lakanen.

Alltså vart köper dom sina lakan?? Jag vill också ha sådana härliga krispiga vita lakan i sängen.. Och kuddarna va underbara. Behöver jag säga att jag sov så himla gott!! Vaknade vid 6 men somnade om till 8 och vaknade utsövd och pigg.. Obetalbart!!

Vi åt frukost & checkade faktiskt ut innan vi behövde. Blev en lite loppisrunda & en sväng till Maxi´s bokrea för att skämma bort barnen med deras favvo böcker om "Lasse&Majas detektivbyrå"..

Sen bar det av hem till Stånga igen för att hämta barnen. Hittade en kokhet liten skruttig Astrid i svärföräldrarnas soffa. Stackars liten..

Väl hemma: städa undan lite & förbereda för kvällens fördrink med vännerna. Sen en snabb dusch och sminkning. Impad av mig själv att jag faktiskt va klar när gästerna kom. Sen droppade det in massa snygga brudar & en man (Cilla, Emma, Märta, Åsa, Ida, Anna & hennes Johan).  Några ur-snyggt tema-klädda inför 80-90 talsfesten på kvällen & några sitt vanliga snygga jag!! En fördrink & en våffeltång senare va det dags att gå över gatan till Gumbalde för middag & Mello på storbilds-tv.

Jag kan faktiskt stå ut med att jag inte hörde ett smack av mello på storbilden då restaurangen va FULLSATT... Det va så trevligt ändå & Måns såg&hörde vi live på våra mobiler... Han kommer vinna ALLT!! Vi åt & drack gott.

Sen gick vi upp i salen där det vankades DJ & Live-framträdande av "Deja Vu"...

Alltså VILKEN kväll det blev!! En riktig galen partykväll!

Det va fullstampat på Gumbalde!! Jag har aldrig varit med om liknande festkväll där. Så himla roligt för Jocke & co att det blev en sådan hit & folkstorm!! 

Vi skrattade, dansade, pratade, drack, dansade lite till & skrattade ännu mer... och drack lite till....

Cilla hade tagit med sin "Selfiepinne" som hon fick av sin man när "männen" varit i Thailand. Jag fick en också av Anders men den va trasig.  :-D 
Alltså viken grej... Otymplig att ha i väskan, hur omständigt som helst att dra fram den, koppla in & dra ut teleskopskaftet men en rätt kul partygrej.

Så vi dansade, drack, tappade bort varandra i folkvimlet, skrattade & sjöng falskt med till "Deja Vu"!!

Och plötsligt va klockan VÄLDIGT mycket, fötterna va ömma och vi beslutade oss för att kvällen va över... Glad att jag hade nära hem. Åt 2 mackor, drack ett glas m 2 TREO & tog med ett stooort glas vatten och kröp ner i soffan och somnade till inspelat Melodifestivalen..

Vaknade inte så pigg men med ett leende på läpparna! Fy F*N vilken härlig festkväll det blev!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar