lördag 7 mars 2015

På egna ben, heeeelt ensam!!

I fjol missade jag Skaparfestivalen & va såååå ledsen över det. När jag fick höra att dom skulle köra i år igen, kollade kalendern och fick se att jag va hemma & ledig så blev jag så glad.

Imorse hade jag inget sällskap & tänkte att jag struntar i det. Men i nästa minut ångrade jag mig & gjorde mig klar för att åka upp själv. 

Det ångrar jag inte en minut. 

Massa duktiga hantverkare ställde ut.. Aiira Lee s tunikor är underbara & så hittade jag ett jättefint armband av gamla 5öringar. Men min plånbok tillät inga sådan köp idag.


Men hittade lite pyssel till barnen & ett set m skalpeller, skärmatta mm till mig..

Och i "Kupans" höra hittade jag massa fint..
En helt "oanvänd" (satt kvar på pappskivan) gammal pyjamasskjorta, ett par kinaskor i tyg & en perfekt liten partyväska. 110kr för allt.. 

Förra vecka hittade jag denna pyjamasskjortan & byxor.
Sköna & tunna!!

Efter att ha gått runt i en timme el så kände jag mig klar, åkte upp på Hemse för att kika efter träningsskor. Hittade tyvärr inga.. Och tänkte bege mig hemåt.

Tittade på klockan & då va det bara 20min till Bea Szenfeld skulle föreläsa.. Bestämde mig för att åka bort till Folkhögskolan igen.

Så glad att jag gjorde det.

I kön träffade jag på en av mina fina "Junta-brudar" så lite sällskap fick jag ändå.
Så himla intressant, inspirerande & kul föreläsning. Bea är ett geni & så himla rolig.. Hennes skapelser i papper är otroliga.  Djupt imponerad! 


Vilka härliga timmar på tumanhand hand med mig själv... Längtar redan till nästa års "Skaparfestival".. Hoppas dom får dit typ "Underbara Clara" eller "Isabelle McAllister" att föreläsa då.. 

Nu blir det lördagsmys med god mat & mellohäng i soffan.. Länge sen vi alla 4 va samlade!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar