måndag 16 mars 2015

Försöker vända...

...från ledsen & deppig till glad & peppig...

När Anders åker brukar jag trots att det är tråkigt vara rätt laddad, förberedd & peppad på att göra det bästa av ännu en vecka ensam med barnen. Men i morse när han pussade mig & barnen hejdå och körde iväg va jag såååå frustrerad, stressad & bara less. Bara några veckor (typ 3-4) kvar nu.. 

Så trött på detta just idag. Och mantrat "Det är bara några veckor till" funkade inte alls bra.

Och som en extra krydda började Astrid hosta igår kväll..  Och hon hostar ikväll igen. WHYYYY!? Måtte hon inte bli sjuk..

Blev iaf lite gladare när ett fint paket trillade ner i vår postbox till lunch. Det innehöll en HM-klänning som jag chansade att efterlysa på Insta & FB. Den fanns inte i min stl i Visby eller på nätet. Och till min stora glädje va det flera gamla vänner som nappade på efterlysningen & kikade runt på HM i Stockholm m omnejd. Tänk vilka fina människor det finns som lägger sin dyrbara tid på mig & en så enkel grej som att hitta en klänning. Efter några dagar fick jag en glädjande kommentar under bilden. En gammal fin vän som jag inte träffat på minst 10år hade hittat, köpt & direkt postat klänningen till mig! Vilken ängel. Tack igen Helen! 

Jag älskar verkligen FB & Insta. För även om kontakten är ytlig & sporadisk så är det ett grymt nätverk jag har där med massa fina människor. Och många av dom hade jag inte haft någon kontakt med alls om det inte vore för Facebook. Hellre ytlig & sporadisk kontakt än ingen alls tycker jag. 

 Försökte få Agnes att ta en bild på mig med klänningen på... Blev lite suddig & mörk...
Men kolla, det ser nästan ut som att jag har en midja & höfter vilket jag typ aldrig haft... Älskar redan den klänningen. Så om någon hittar det i svart i Stl 40. Köp den åt mig!!!!

Min fina svärmor tog med den hem för att fixa en tråd som va lös...  Tur att jag har henne för jag kan inte ens sy i en knapp.. 

Så jag är iaf lite gladare nu och försöker hitta peppen & energin att orka denna veckan utan att vara världens tröttaste, suraste & tråkigaste mamman. 

Som tur va är iaf nästan all tvätt vikt, undrar bara när den ska krypa upp i våra garderober av sig själv & jag städade lite igår & bakade bröd och Anders städade resten medans jag va på bio med några fina vänner.. Han är verkligen grym på att städa snabbt dendär mannen i mitt liv.. 

Börjar med det jag tycker är kul.. Mat!! 
Gjort en matsedel för dom 3 dagarna vi är ensamma. Imorgon ska jag & Astrid göra köttbullar av ett bortglömt paket blandfärs. Nyfiken på teriyakitoufun. Hittade receptet i kokboken jag köpte på Adlibris bokrea..Tänk om man kunde äta vegetariskt iaf minst 1 ggr i veckan.

På fredag hoppas jag att vi äter fin-dumplings som Anders köper hem från MAXI i Haninge..

Och så lite pepp genom att drömma mig bort & förhoppningsvis hitta lite inspiration i en hög fina veckotidningar.   
Jag gillar vintern men eftersom det inte verkar vilja bli någon klok vinter så längtar jag nu efter våren.  Går runt & spanar i trädgården varje dag, längtar efter att alla lökar som börjar titta upp ska slå ut i blom. 

Och så hoppas jag snart på en varm & skön ledig helg så vi kan dra igång med Projekt: köksträdgård.. Har en vision, får se om den blir så som jag önskar. 

Nu börjar snart "Jordskott"..

Godkväll alla fina! 

Hoppas jag vaknar imorgon & känner mig gladare och har hittat min energi & glädje igen.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar