lördag 14 februari 2015

Underbara vänner & loppis!!!

Vi har haft en lat & skön Alla Hjärtans dag jag & brudarna.. Jag känner mig absolut piggare men är fortf lite onödigt trött & matt.. Har hört flera som varit dålig i veckan. 

Jag försökte få lite sovmorgon idag men vid 9 fick jag ge upp då båda barnen gjorde allt för att väcka mig.. Så jag fick masa mig upp. Hade ett oläst sms från min fina vän Märta: "Godmorgon min sköna. Innan frukost kolla Ytterdörrshandtaget"

Och där hängde en påse med ett nybakt bröd & ett fint kort!!


Vilken underbar människa du är Märta!! Va glad jag blev!
Så till frukost fick jag en underbart god äggmacka m ruccola o örtsalt & till barnen stekte jag Amerikanska pannkakor & serverad dessa med jordgubbar & blåbär!! Och så öppnade vi paketet från Mommo&Vinga.. 

Sen kröp jag upp i soffan framför nyhetsmorgon medans tjejerna lekte uppe..

Vid lunch knackade det på dörren och där stod bästa Emma & barnen med 3 naggande goda små semlor..  
Jag & Emma drack kaffe i min stökiga kök medans Esther & tjejerna lekte uppe o Lukas sopade mitt köksgolv med sina byxor. Allt medans jag fortf hade pyjamas på mig. :-D Tack vare Lukas insåg jag också  att det kanske är dags att städa lite här innan Anders kommer hem på Måndag.. Typ imorgon..

Efter fikan va det verkligen dags för mig att krypa ur pyjamasen & ändå komma ut lite. Så jag & tjejerna åkte till Hemse på en liten loppisrunda.  


Blev en lyckad sådan!! På "9 liv" hittade jag en finfin Vas. Såg den på bordet direkt vi kom in. Rusade med ett fånflin fram & vände på den! Såklart va det som jag trodde. W-Germany 523-30. MIN!! Utan att tveka!

På kupan hittade vi lite annat smått & gott.
En kakform 20kr, ett kork-tingest som jag tror är en vinkylare 5kr, Filmen "Kalle & Chokladfabriken" 10kr, en djup & en vanlig tallrik 10kr/st, 2st snöbollslyktor 5kr/st & 6st armband för 20kr. 

Mycket nöjd. Vinkylaren i Kork får bli en vas eller ett pennställ i stället tror jag.


Funderar på vad jag ska göra med Kakformen.  Om jag ska borra hål i botten och göra en lampa eller bara hänga den på väggen och sätta en grön växt i..  

Mycket nöjd med Armbanden. 

När vi kom hem igen va det strömavbrott som visade sig vara över hela Gotland. Så jag & tjejerna tog en biltur. Jag fick laddat min urladdade mobil & dom sov en stund i baksätet. 

Nu väntar vi på att klockan ska bli 20.. Då vankas det Mello & efter det QX Galan. Blir en skön & slapp kväll i soffan för min del. 


Alla hjärtans dag har varit en bra dag & jag har ännu en gång blivit påmind om hur många fina människor jag har runt omkring mig! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar