måndag 16 februari 2015

ÄNTLIGEN är han hemma...

I morse strax efter 9 landade dom äntligen på Gotland. Och jag längtade hela förmiddagen efter att få gå hem på lunchen. 

Så härligt att se honom igen. Vi lunchade & kollade på hans bilder från resan. Gud va härligt & festligt det ser ut att ha varit.. Hoppas verkligen att vi kommer iväg hela familjen till Thailand om 2-3år. Han är såklart lite sådär fräscht brunbränd (själv känner jag mig mest glåmig & grå), men sliten efter lååång flygresa & jäkligt förkyld! Han har gått & lagt sig nu och jag sitter här i köket vid datorn och njuter av att vara ensam "utan fullt ansvar" men springer upp till honom stup i kvarten bara för att få prata lite strunt.. Aning svältfödd på vardagligt småprat med min äkta hälft.

Synd att han varit sjuk till & från under dom här 10 dagarna. Han va dålig precis innan han åkte & det har väl inte fått läka ut så bra med nytt klimat, sena fest-nätter & öronen har tydligen värkt varje start på deras totalt 7 flygningar. Därför blev det ingen dykning utan bara snorkling för honom. Han hostar & fryser (det är iofs nog bara pga temperatur skillnaden) så imorgon har han fått tid till farbror doktorn.

   Med sig hem hade han massa presenter till tjejerna.. Bla dom här T-shirtarna som jag tipsade honom om att köpa. Dom fanns för 6 år sen när vi va där & roligt nog fanns dom fortf kvar..
Tycker att dom är super fina.. Hade jag varit med så hade det blivit fler...

Och min inköpslista hade han också lyckats pricka av bra..
På Boots i bla Thailand säljs dessa snygga & väldoftande produkterna med roliga namn från "Soap & Glory". Förälskade mig i doften när jag köpte BodyButter:n när vi va i Thailand då för 6 år sen. Älskar doften & BodyButtern är så himla bra. Väldigt parfymerade dock så det behövs ingen parfym när man använder dom.  Ska bli kul att testa Scrubben..

Och från Taxfreen hade jag önskat mig detta..
Klassiska Eight Hour Cream & ett "Chubby Stick" från Clinique.. Neccesären & småproverna kom tydligen på köpet. Jätte nyfiken på kapslarna. Har aldrig testat sådana. Känns hur lyxiga som helst!! 

Så här sitter jag ensam i köket, lyssnar på musik & njuter av just ensamheten och att ha min fina man & "Co-Pilot" hemma igen..   Hoppas dock att han blir pigg & frisk snart igen. Har precis varit uppe och gett honom Cocillana mot hostan.. 

Härligt att familjen är samlad igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar