tisdag 27 januari 2015

Inte alls cool...

Våran dag hemma har varit fin. Jag har bakat sirapslimpor, Agnes har mest legat i soffan & Astrid har suttit troget & lugnt vid hennes sida nästan hela dagen. Dom har kollat film, pysslat med tidningarna jag köpt & ätit glass...
Strax efter lunch fick Agnes en dos Ipren då hon va varm & mådde sämre. 1h senare va det full fart här!! Agnes lämnade soffan och dom lekte & pysslade... Härligt att se henne pigg & glad igen!

Sen bakade vi tigerkaka. Men till middag började Agnes frysa & blev klen igen. Hon fick en supp & la sig i soffan igen. Jag nattade Astrid & började organisera hyllan på kontoret medans Agnes kollade film. 

Vid 21 va Agnes het som en kamin, så klen att jag fick bära henne till toan och klagade på huvudvärk & jag fick panik! Hon är sällan sjuk så det är så jobbigt att se henne såhär dålig. Jag ringde mina änglar på 1177 för lite råd om dosering av febernedsättande & bara för att få älta lite... Efter att vi la på så fick hon Alvedon & så tempade jag henne... 40 GRADER!!! Hon har nog aldrig haft så hög feber förutom igår då hon va lika het & låg. Hon va ledsen, klen, frös så hon skakade & yrade lite.. USCH va jobbigt det kändes att vara ensam hemma just nu...

När hon 1h efter Alvedon fortf låg på 39,5 ringde jag igen för att rådgöra lite.. Och jag måste säga att jag ÄLSKAR mina Änglar på 1177.. Dom ger mig alltid råd & stöd när jag är sådär O-cool som jag kan bli när barnen är sjuka.. Dom är så kunniga, lugnade & proffsiga. Pratade med en kille 2:a gången & han fick mig att förstå att feber är BRA sålänge det inte är över 41 grader.. Vi skrattade åt att det va en svår "Mancold" som gick här i vårt hem & han förstod precis hur jobbigt hon hade det. Det känns tryggt inför natten. Goda råd, lugnande ord & ett asgarv! 

Nu sover hon och är svalare.. Jag tror vi hänger här i soffan någon timme till. Jag kollar film & klappar om min stora lilla flicka var & varannan minut. Jag kommer inte sova så gott inatt.

Jag kan vara väldigt cool i vissa situationer med barnen men inte när dom är såhär sjuka... Usch!! Hoppas det vänder nu... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar