tisdag 15 juli 2014

På egna ben...

Tänk att vår lilla förstfödda är så stor. För några dagar sen presenterade vi idéen om att hon skulle flyga själv till mormor & morfar och vara med dom i sommarstugan i några veckor. Hon tände direkt på idéen! Hon har packat vårt bröllopsfoto om hon skulle sakna oss & jag har lovat att skriva brev.

Så igår va det hon & Anders som åkte till flygplatsen i Visby. Det hade varit endel myror i benen men utan tvekan hängde hon med flygvärdinnan ombord & 1 timme senare va det en glad tjej som landade på andra sina landet.
Vi två är väldigt lika varann men detta modet är inget hon fått av mig. Jag sov inte hemifrån förrän jag va 15år typ.  Pappa fick tex hämta mig på konfirmationslägret då jag simulerade en maginfluensa för att få åka hem. Men Agnes är modig & självständig. Visst hon är ändå väldigt mammig & pampig och sover oftast i vår säng men ändå vågar hon göra detta!! Så stolt.

 Så igår kväll va det en glad tjej som stod med fötterna i det salta härliga vattnet i vårt paradis i Bohuslän.

Och som idag studerade när morfar rensade pinfärsk makrill. 

Så glad för varenda bild ni skickar.. Fortsätt med det.

Jag saknar henne jätte mycket, det va så tyst här igårkväll & jag är riktigt avundsjuk på att hon får vara på Tegelstrand men jag unnar verkligen henne detta lilla sommaräventyret. Och detta är faktiskt win-win för alla. Agnes får ALL uppmärksamhet utan att behöva dela med sig till lillasyster & mormor&morfar får kvalitetstid med ett barnbarn.. Och lika lyxigt är det för oss här hemma. Astrid får all vår uppmärksamhet & vi vuxna får kvalitetstid med henne och varandra. För till skillnad från Agnes så somnar Astrid vid 19:30 och sen är kvällen vår. Sagt det förut men säger det igen: Ett barn-inget barn.. Men det märker man först när man har flera barn. :-D 

Nu hoppas jag bara att jag blir frisk & får tillbaka min röst som försvann helt igår. Så jag kan ringa och prata med henne snart. Det började i Lördags & blev bara sämre för varje dag. Igår fick jag feber också. Gissar på någon virusinfektion på stämbanden. Det suger! Så idag har jag legat helt tyst på soffan hela dagen. Kollat film & sovit. Ikväll testade jag att andas in ånga & det kändes lite bättre efter det så det kommer jag upprepa imorgon. Hoppas kunna prata normalt på Lördag då det vankas bröllop!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar