fredag 13 juni 2014

Världens bästa Man & mosad Mangold!!

Började sent idag... Dvs klockan 11. Så därför tog jag en tur till Hemse för att besöka systemet (Vin till tjejerna imorgon kväll), "Kupan" & "9Liv" innan jobbet.

Kupan bjöd på härliga vadlånga grå linnebyxor för 45kr!! Och "9 Liv" levererade verkligen i form av 9st "Midsommar" koppar av  Margurite Walfridson för IKEA, härliga tallrikar från Stavanger, en vacker Rörstrandskopp "Gurli", Gabriel fat, engelsk kopp m fat & 2st vita stålfat. Inte löjligt billigt men ändå fyndpriser.

Igår när jag fotograferade min sjuka samling av ljuslyktor i glas fick jag ett anfall över dom HEMSKA tapeterna som sitter i vardagsrummet i huset vi hyr. 


Och i morse sms:ade jag mannen att han bara MÅSTE köpa färg. För nu står jag inte ut längre...
Alltså den tar över ALLT!!! 

Och när jag kom hem vid 19:30 så va han i full färd med penseln, min grymma man!!   
Kommer bli så bra! Lovar en "efter bild" när det är klart!!

Idag hade vi ett himla oväder här på södra Gotland. Det blev kolsvart & så började det tok hagla & åska!! 
När jag stack ut handen utanför lastkajen så tänkte jag direkt på mina pallkragar hemma. AJ vilken kraft det va i dom centimeterstora hagel-kulorna!!

 Och som jag misstänkt så hade dom gjort endel skada hemma. Mangolden är helt söndertrasad & spenaten har fått ordentligt med stryk. 

Rabarberns blad är perforerade..

 Zuccinin likaså...

Hoppas att Zuccinin klarar sig iaf.. Mangold kan jag nog hinna så om i värsta fall..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar