måndag 5 maj 2014

Snart är det dags för nytt jobb...

Onsdag & Torsdag är mina 2 sista dagar på ICA Atterdags inne i Visby. Jag började där för snart 2år sen som sommarvikarie i Charken/kallskänken & blev kvar där fram till våren efter som extra, jobbade typ 75%. I April 2013 fick jag fast anställning men på golvet m delat ansvar på brödet. Den sommaren blev hektisk vid Bakeoff ugnen & ute bland hyllorna. När hösten kom fick jag förfrågan om att hoppa över till kassan & det tackade jag gärna ja till. Saknat kassa-kontakten med folk sen Statoil tiden. Tycker det är så roligt & man får en närmare kontakt med kunderna.  Det som dock märktes i kroppen va hur ovan jag är vid att sitta helt still men efter några veckor blev det bättre & det har funkat bra. Förutom en "liten" viktuppgång. :-S Och efter riktigt köriga helger känns det även i axlar, armar & rygg.  Det har varit två spännande & lärorika år för jag har lärt mig GALET mycket inom så många olika områden.  Och har kunnat hoppa in & hjälpa till på dom flesta av delningarna vid behov. Senast förra månaden hoppade jag in och hjälpte till i charken när det va många beställningar.  Så himla kul med varierande arbetsuppgifter.

Jag kommer sakna kollegor & många av kunderna. Att komma som helt ny till en ny stad är lite läskigt men kul. Har lärt känna många nya människor & en gamla kollega faktiskt. Ullis i charken har jag faktiskt jobbat med på Statoil Järva för 100år sen. Kollegorna kommer jag fortf kunna hälsa på och ha kontakt med på FB. Men kunderna har jag börjat säga hejdå till. Och det är alltid lika tråkigt för jag skapar lätt en sorts relation till dom stamkunderna jag pratar/skämtar mycket med. Va lika tråkigt när jag slutade på Statoil. Har en äldre herre som jag inte träffade på hela förra veckan & jag hoppas verkligen han kommer in någon av mina sista dagar.  Tycker det är jobbigt att sluta på mer än ett sätt... men...

På Fredag är min första dag här på ICA NÄRA i Stånga. Och min dröm har blivit sann. Att jobba nära hemma. Samtidigt som det känns lite läskigt att gå ner i tempo är jag säker på att det bara är positivt för mig & vår familj!!!  Så på Fredag lämnar jag barnen vid 8, åker hem, äter frukost & byter om för att cykla till jobbet!

  Ännu en pusselbit som faller på plats...

2 kommentarer: