söndag 11 maj 2014

Helgen som gått...

Fredagen va första dagen på nya jobbet. Hur pirrigt & roligt som helst. Kassan & jobbet kan jag ju sen innan, ICA som ICA men ändå inte. endel PLU är nya, dom har inte cashguard som jag jobbat med i 12år utan "vanlig kassa" & det tar ett tag innan man hittar vart varorna man plockar ska va. Visst har jag handlat många gånger i butiken men då tänker man inte på det sättet. Men det gick snabbare & lättare att hitta för varje timme. Klämde bara fingret 1ggr i kassalådan. Hur kul som helst & jag va så glad när jag kom hem från min första arbetsdag. Och helt sluuut.. Somnade som en stock strax efter 21.

I Lördags städade jag & barnen deras rum & huset på förmiddagen för att efter lunch köra Agnes på kalas, där jag blev av med Astrid till en vän. Åkte & handlade i lugn&ro för att sen hämta upp Astrid & fika hos samma vän. Agnes åkte med annan vän direkt från kalaset till kyrkan i När, där dom hade kör-dag. Vid 19 anslöt  vi & dom framförde musikalen "Liv&Fred" tillsammans m kyrkokören & dom äldre barnen. Hur duktiga som helst! Astrid också som satt relativt still i kyrkbänken i nästan 1,5h. Tog dock hjälp av 2 klubbor & några tuggummin.
Blev lite snävt med tiden men vi hann hem för att duka fram snacks medans vännerna droppade in och så tillbringade jag Eurovision Song Contest-kvällen med 8 sköna bönor & 6 barn i olika storlekar. Astrid & hennes vän började med att lägga ALLT (madrass,bord, stolar, böcker, sängkläder.. ALLT) framför dörren så att dom sen inte kom ut. Jag fick pressa upp dörren för att komma in. Så länge va det städat där...
Företagsamma tjejer!!  

Blev en härlig kväll.. Vilka underbara vänner jag har.. Dock fick Astrid ont i sitt öra & det förvärrades av trötthet.. En av tjejerna gjorde ett lökomslag till hennes öra av rödlök som hon typ tuggade sönder innan hon somnade.  Lök i hela sängen. :-D Men det verka funka för idag har hon inte klagat. 

I morse va ingen av oss pigga så vi sov lite för länge så vi missade årliga "hälsofrukosten" på Malmgard men blev iaf klara & hann till golfen för prova-på-golf kl 09:45. Agnes som spelade i fjol har fått egna klubbor till denna sommaren. Astrid är tålmodig & försöker men är nog inte riktigt mogen ännu. Hon va mer intresserad av den ena tränaren.  :-D 


Efter 3h ute i regnet så kröp vi upp hemma i soffan. I en timme gosade vi där innan jag gjorde misstaget att bestämma att vi skulle städa upp på tjejernas rum efter föregående kväll. Sen hade vi krig här i några timmar. Jag va dummast, dom gaddade ihop sig, försökte rymma på cykel och ingen va glad. Så trist när det blir sådär. Så ikväll har vi alla varit trötta & sura och rummen är såklart inte städade ännu. Inte ens sugen på att se mysfilmen "EAT.PRAY.LOVE" Ska gå och lägga mig istället..Trist slut på en fin helg. 

Nu längtar vi efter pappan som är på svensexa i Palma sen i fredags...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar