söndag 23 mars 2014

9 dar kvar!!!

Jag är sååååå förväntansfull & res-pirrig!! Om 1 vecka är väskorna packade (lätt) & vi ska supergosa med våra  flickor en sista kväll på 9dar innan det tidigt på Måndagen bär av till Stockholm. Där sover vi en natt hos min syster & Joel för att på Tisdag morgon åka till Arlanda & vidare till NEW YORK!!!

Idag bokade jag transfern från flyget. Det har lutat åt att ta det billigaste: tåg från Newark till Manhattan. Men då ser man inte så mycket. En Yellow Cab (lite coolt) kostar ca500kr men transferbussarna kostar bara 300kr & då delar man med andra. Kul tror jag då man i bästa fall får åka runt lite på Manhattan & lämna av andra och får en liten Sightseeing på köpet. Så det blev Shuttlebus.

Vi ska bo på Hudson Hotel. Vi har bokat det billigaste rummet. Det jag förstått nu är att rummen är galet små. typ 12kvm. Vi får se hur det går. men som sagt vi ska inte hänga på rummet precis!! Blir det för tight får vi väl försöka uppgradera...

Jag kan ändå inte riktigt fatta att vi ska till New York snart.
Det är sååå mycket jag vill se, göra, äta & shoppa! Hoppas på MINST en dag bara i Williamsburg, Brooklyn.

Inför flygresan är jag bara lite små nervös & härligt pirrig men ändå inte panikslagen. Ingen ångest eller panikkänslor ännu. har ju mina "små vita". Det jag vill nu är att boka sittplatserna på flyget. Enda som oroar mig lite är tullen & tabletterna. Har pratat m Amerikanska Ambassaden efter att dom på Apoteket rådde mig att ringa & jag ska gå genom "röda gången" i tullen när vi kommer till USA. Visa tabletterna & läkarintyget. Är lite nervös över att bli av med dom. behövs ju på hemresan också. Men det kommer nog inte vara några problem. 

Så om 9 dar varav bara 4 av dom är arbetsdagar så bär det av på våran 4år sena Bröllopsresa och även vår 1:a resa på tumanhand NÅGONSIN (förutom bilresan genom Danmark 2005. Thailand 2008 va ju Agnes med). Efter typ 12år ihop så är det verkligen på tiden!! 

Som vanligt är Anders stencool & lugn medans jag studsar runt helt pirrig & glad!! 

Nu är det Countdown på allvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar