tisdag 14 januari 2014

Tillbaka till ön..

Snart går båten, Jag har krupit upp i vilstolen med en filt. Kommer nog kunna sova om det inte är något bra film. 

Haft 4 härliga dagar i underbara Stockholm, hunnit med så mycket kul: Varit i Åkersberga & fikat m Anna, lämnat in klänningen på Bukowskis, kört en liten krogrunda på söder, hälsat på gamla jobbet och träffat fd.kollegor & stötte på några gamla stammisar, strosat runt på stan, bunkrat konserver & libanesiskt bröd som jag inte hittar på Gotland, jagat knappar på loppisar, skrattat så tårarna sprutat med Maja, handlat på panduro&slöjddetaljer, sooovit ostört och vaknat av mig själv. Legat i soffan & kollat film med Maja& Joel. 
Nu bär det av hem till underbara lugnet på landsbygden & jag längtar ihjäl mig efter mina älskade 3. Astrid är sjuk (men pigg som vanligt) så hon får vara hemma med mig imorgon.. Och tro det eller ej men jag tycker det ska bli urmysigt!! 

 Batteriet är laddat med tålamod & sömn! 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar