fredag 23 augusti 2013

Semester på mitt sätt...

Idag har varit ännu en skön dag. Vi gör vad som faller oss in helt enkelt. Tur att jag är här med min lätt "dampiga" far som är minst lika rastlös som jag. Jag är inte så road av att ligga på en solstol, läsa böcker & bygga sandslott hela dagarna. Tror jag satt i solen i 15min igår iaf.. Hoppas jag får lite färg på benen till bröllopet genom att gå i jeansshorts iaf.
Nej, jag gör semster på mitt sätt.  Så idag har vi varit till byggvaruhuset, mataffären, återvinningen, ätit lunch, sen drog jag ensam till Jilles Antik, när vi kom hem bar det ut på sjön för att dra krabbtinorna (3st krabbor + en liten rödspätta (blev agn) på ett dygn) sen en tur i yttre skärgården på vägen hem & när vi kom hem gick vi sväng förbi grannen Clary för lite prat.
Det är sååå vackert här & där ute på havet..... Älskar det! Gör nästan lite ont i hjärtat!! Hoppas att vi nästa sommar har möjligheten att ha ordentlig semester i 3veckor då ska vi vara här alla 4 tillsammans hela tiden! För det suger lite att Agnes&Anders inte är här nu. Agnes började ju förskoleklass i Måndags & vi ville inte att hon skulle missa starten. Så då blev det såhär. Men på Söndag kommer dom & vi längtar ihjäl oss!!!

På Jilles Antik i Munkedal hade dom 50% på allt!! Hittade lite smått & gott. Bästa va absolut dom 3st glöggmuggarna från "Steuler" och nu en i ROSA!! Flera sådana rosa vill jag ha!! Hur fin som helst!  Och så finfina keramiktavlan från Alingsås märkt Winblad.


Nu när semestersäsongen är över är alla Loppisskyltar längs vägarna nerplockade & dom fasta loppisarna har bara öppet till helgen så imorgon ska jag dra en ordentlig loppisrunda all by my self. Klockan 8-8:30 drar jag mot Udevalla. 1 timme dit & via Mac Donalds för en lyxig fett-frukost (lääänge sen jag fick min älskade hashbrown & egg mac muffin nu) sen ska jag köa till PMU loppisen. Va där i våras & det finns verkligen möjlighet att göra fynd & väl värt att köa!

Sen bär det av mot väjern loppisen & sen Tanums loppis. Och förhoppningsvis hittar jag lite småskyltar längs vägen!

Nu ska jag göra Ceasarsallad till mig & pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar