lördag 27 juli 2013

Massor av loppis senaste 2 dagarna!!

Igår va jag in till jobbet & passade på att beta av några loppisar när jag ändå va i stan....   :-D


Det här färgglada kom jag hem med igår....  Löööövly röd emaljgryta & härliga kläder till Agnes. liiite stora bara men det växer hon snart i....

Idag va det då dags för Stora FG-86 loppisen i Fardhem. Jag satt i godanro & drack kaffe när tom Anders sparkade på mig och undrade om det inte va dag att åka....   Vi (Jag & svågerns fru & barnens kusin) va där 4min innan dom öppnade & framför oss va det en klunga på 100-150 pers... Orutinerat av mig!!



Men för endast 130-150kr fick jag med detta hem... Upsala Ekeby vas av Sven Erik Skawonius, 2st finska solflaskor, 3m randigt frottetyg, sötaste gamla dopklänningen, en tysk, en duk, en tallrik, söta små glas, blommig burk, 3 lika skålar i olika stl, 2koppar en i porslin & en emalj En polar lykta & en som ser ut som er Bergdala finger lykta som inte blivit ordentligt uttdragen (ordentlig bas & bara korta "fingrar"). Och tjejernas favorit. Dockmatstolen!!

Såklart va min ärkefiende där & flåsade mig i nacken (bokstavligt talat) flera gånger & en stund senare såg jag henne med en "heja Sverige" potta!!! Arrrggghhh!! Hon är GRYM!!!   ;-D

SÅ nu diskas det hejvilt sen får jag se vad som får stanna & vad som säljs vidare... Kanske något säljs redan på loppisen nästa helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar