tisdag 16 juli 2013

Helgen & måndagen som gått...

På lördagen hade jag ett 2h pass vid hoppborgen på Stångaspelen. Ta betalt & övervaka barnens lek! 
Här fick Agnes & Astrid några minuter ensamma i hoppborgen. Annars va dom inte där så mycket faktiskt. Trodde att vi skulle få bära bort dom. Men hoppborgen va välbesökt av andra barn och det va ofta som man fick tidsbestämma & be större barn pausa/lugna sig så mindre barn fick en chans. Det funkade bra tycker jag!

På kvällen va det dags för Avslutningsfesten!  Häftigt ös med att hålla buffén fin & fylld. Grymt bra mat fick jag höra från många gäster! Sen fram med kaffe & dessert. Kvällen ägnades åt att städa undan maten, plocka flaskor & plocka ännu fler flaskor!!  Allt medans folk festade & dansade/skrålade till "Noice Forever"!   När vi stängde vid 01 gav jag upp & cyklade hem. Sååå trött, öm i fötterna & rygg. Hade sällskap hem av min "Bloggkollega"  (och hennes man) här i Stånga. Så vi blev stående och tjattrade lite här utanför oxå innan jag gick in, bytte om & kröp ner med ett fat vattenmelon & ett stort glas vatten! Somnade så fort melonen va slut!! Lite utsliten efter lång tiiidig arbetsvecka & kvällens jobb.

Söndagen va trött & lugn. Mamma&pappa tog med barnen på lunch & till Ljugarn medans jag passade på att slappa/ladda i soffan! Sen åkte mamma&pappa hem efter en underbart mysig vecka som gick alldeles för snabbt som alltid!

På Måndags kvällen tog vi itu med att börja finlira i rabatten som pappa&Anders klippte ner... Innan det va det nästintill heelt igenvuxet mellan husväggen & häcken. Nu ska det dras rötter & hållas undan, bara dom fina gamla rosorna ska få vara kvar.

Vi kom inte långt men en liten bit iaf. Det är ett mödosamt jobb med massa astaggiga "skräp" rosor, sjukt mycket rötter & endel sly.



Jag & Anders va så ivriga att jobba på att barnen fick äta sin middag ute.... 


Sen unnade jag & Anders oss lite kylskåpsrens som blev väldigt trevligt: varsin maffig macka m stekt ägg&falu, mozzarellasallad & ost.  Gott som attans!!


Såååå klart jag hunnit med loppis oxå!

Urfint förkläde. 20kr

Toppenfin "JOBAG" design Jofama i Malung. 10kr!  Nya favoriten!!

Nu väntar en ny fullspäckad vecka!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar