torsdag 9 maj 2013

Kaffekalas i Stånga!

Idag har det varit stort kaffekalas i Stånga... Ett helt gäng kvinnor har senaste dagarna bakat en himla massa olika sorters kakor. Jag bidrog med ca 100st Hallongrottor & ungefär 100st schackrutor.. Totalt va det närmare 30 olika sorters kakor. Det dukades med riktigt porslin, sockerskålar, & vårblommor på varje bord. Kl 13 slog vi upp portarna & 3 timmar senare hade ca 245 personer fikat i Malmgard. Det va heeelt galet mycket folk. Första 1½h stod jag & Märta och skötte betalningen. Att huvudräkna ut priser va en utmaning i sig! :-D


Väldigt lyckad dag! 

Detta gör vi om (hoppas jag)!!!

2 kommentarer:

  1. Jättetrevlig tycker och så mycket goda kakor tycker vi som hade turen att vara på besök på Ön denna helgen/Mamma och Pappa

    SvaraRadera
  2. Åh, men jag missade ju! Jag skulle både baka och delta, men glömde bort det alldeles!

    Förresten tycker jag vi borde ses och fika någon gång. Så det så!

    SvaraRadera