söndag 3 februari 2013

Loppisrunda med mamma!

Idag tog jag & mamma en loppis runda bara vi 2 det bar av ner mot K-stad & sen mot Sölvesborg hållet....  Supermysigt! Hittade lite smått & gott.

Betalade 100kr för lådan men den va sååå fin, robust & stabil! 10kr för vågen!! Och så en gratis skål från Gustavsberg "Lotus gul"... Han är för himla mysig med sina kommetarer & små lappar på dom flesta sakerna i hans "Antik bod" i den fina gamla skolan i Gamelstorp.
Tack!! Blir nog en smyckesskål...


I Fjälkinge blev jag med 2 nya tyskar & så ett gäng fat-lösa koppar till mitt lilla "hemliga" projekt...

"Skinn" stolarna ältade jag hela kvällen, natten & halva dagen men beslutade tillslut att dom fick va.....

Ikväll har farmor varit här på middag & när vi lämnade av henne hemma visade hon sina fina vävda bonader! Många timmars jobb där i lådorna... Dom generna har inte jag fått, kan hjälpligt sy i en knapp..... :-S
Sen blickade vi upp mot gatan där jag växte upp men på 22:an va det mörkt. Typiskt, hade varit kul att åka förbi min trognaste bloggläsare.  :-D

Imorgon bär det av hem till ön!! Och pappa följer med oss!

Längtar hem till mina 2 älsklingar speciellt den sjuka lilla tösen som fortf har feber (om än lägre än innan) efter snart 1v på penicillin.. Det är något som inte stämmer....   :-(  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar