måndag 15 oktober 2012

Tappat tålamodet....

Nu har jag tappat det helt.... Nästan så jag höjde rösten idag trots att det inte är telefonistens fel... Jag får brev efter brev om arbetsgivarintyg för olika perioder, anställningsbevis och komplettering på komplettering!! Och jag lyder, går till chefen & skickar in.. I Fredags fick jag ännu en ny begäran om nya intyg... Nu är gränsen snart nådd.. Och inte ett öre har dom viljat betala ut sen mitt sommarvikariat va slut i Augusti. Visst, vissa veckor har jag jobbat full tid sedan dess men inte alla och då har jag väl rätt till pengar.  Allt arbete sen dess har jag ju tydligt deklarerat i kassakorten....

Tydligen ett jäääävla problem för dom att jag jobbat hela sommaren, varit pausad från kassan & på så sätt fått in en fot och fortsatt jobb. Men det är ett litet glapp nu mellan sommar vikariatet & nya vikariatet som ändå fylls upp med endel extra pass men inte . Hade nog varit enklare för alla inblandade om jag skitit i att söka jobb & bara fortsatt stämplat istället. Skulle dock aldrig hända att jag valde bort jobb även om jag "kunnat".. Som jag nog kan tänka mig kan vara vanligaste "myglet" att just dra A-kassa under sommaren.. Har helt seriöst fått berättat för mig av kunder i Sthlm att dom "unnar sig en betald långsemestern".

Nu är jag så trött & arg på att behöva gå till min chef och be om intyg hela tiden att jag faktiskt överväger att skita i A-kassan & försöka leva utan istället fram till jag trillar in på schemat i vinter och att då försöka klara mig på dom timmarna & ta alla extrapass så att jag slipper stämpla upp. Här har jag betalt in flera tusentals kronor under mina 15år som medlem i kassa&fack och nu när jag väl behövde den säkerheten i några månader så är det bara problem och det känns som att jag hela tiden måste bevisa min oskuld med nya intyg..

Att jobba så mycket man kan när man blivit beviljad A-kassa är tydligen inte bra.

Vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta... Här jobbar man på som ett djur hela sommaren & är ärlig och ambitös och det blir bara skit.. Förstår att dom har problem med fuskare men fuskarna jobbar väl ändå inte.....   Deras system är ju heeelt åt helvete !!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar