lördag 21 juli 2012

Senaste tysken...

Jag är fast. Har börjat samla på mig W-Germany vaser. Fast jag köper bara dom jag tycker är snygga, änsålänge. Kan anas att grönt är min favvo färg.  Häromdagen blev det en vas märkt 268-18. Härligt grön med blommor. nr 9 i samlingen. Undrar hur 10:an ser ut!!??


Om man ska nörda till det. Denna är märkt: W-Germany 268-18!!  268 är design/modell beteckning & 18 är höjden. Googla w-Germany 268-18 ska ni få se...
-

Här har ni hela min samling so far.... Favoriterna är turkosa&senapsgula golvvasen (mitten bak) + lilla gröna längst till vänster, framför den blå stora. Min första W-Germany  vas är den lilla vita längst fram till höger! Kolla in ettiketten "tyska vaser" här till höger så hittar ni inlägg, bilder & beteckningar på dom flesta av mina nio.


Så kul att samla på då det finns huuuur många olika vaser som helst & dom är oftast inte speciellt dyra. Under 100:lappen alla dom jag hittat!! Har ni kollat in  bloggen:"TUSEN VASER"!? Hon har 1000 W-Germany vaser som mål!! Ashäftigt att det finns så många olika!!

1 kommentar:

  1. Oj här har jag inte varit på år och dar! Värdelös på det här med bloggar nuförtiden!

    Kul att du fått jobb om än bara tillfälligt! Hoppas att ni har kommit på plats och trivs därnere:)

    Det var inte oss ni såg då vi åker ner först på tisdag, men kul att man har en dubbelgångare:)

    SvaraRadera