tisdag 3 januari 2012

Det kom ett brev...Ett RIKTIGT brev!

Kollade brevlådan när jag kom hem från jobbet ikväll. Vet att Anders brukar ta in den men det gick av bara farten & där längst ner i lådan låg ett brev till mig. Ett litet kuvert & man kände att det va ett "riktigt brev" i.. Från vemdå??. Hur ofta händer det egentligen att man får riktiga brev??



Öppnar & det VA ett RIKTIGT brev & 3 foton på mig som barn,brevet va från min gamla dagmamma! Hon skrev om fototillfället & om hur orädd jag va för ALLA djur när jag va liten hästar, får & sniglar (jag & Caroline fyllde deras trappa m slemmiga skogssniglar (ja, sådana utan skal) en gång. Både vi & trappan fick skuras ordentligt) Blev så överraskad, glad & jätte rörd! Vet inte när jag sist träffade el pratade med henne. Kanske 15år sen... Underbara BrittMarie!

Kom väl ihåg tiden hos henne. Minns hästen, goda köttfärsåsen m färsk persilja på (jättegott, TESTA!), frigolit regnet i trappan, fingerfärgen, när vi åkte madrass ner för trappan, Elisabeths (BM:s äldre dotter) häftiga rum, spännande förrådet m massa häftiga prylar, Magnus (Äldre sonen) tågbana som hängde i taket, hur spännande det va att hälsa på nere på "sågen", hundarna, pianot i finrummet, LP-skivorna m drutten & gena tror jag och massa massa massa mer..... Sen hängde jag & Caroline där ibland även när vi va i skolåldern hälsade på, kollade film & va ute i skogen med hundarna! Vilken massa underbara minnen som hoppar upp....


Och spana in likheten mellan mig & mamma men också mellan mig som liten & Agnes, även om jag på bilden är rundare i ansiktet än vad Agnes någonsin varit. :-D Mamma är lik sin mamma.... Inget man kommer ifrån. :-D


Detta gjorde min dag... Nej! Detta gjorde min vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar